Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

24 April 2017

Operatiunea gradina 2017


Nu am experienta cu gradinaritul. Sunt de la bloc de la oras, sotul la fel asa ca avem experienta zero.
La lipsa noastra de experienta se adauga solul prost si problemele mele de sanatate care ma impiedica sa ma dedic 100% activitatii de gradinarie asa ca productia de anul trecut nu a fost una stralucita.


Ce am facut anul asta ca sa remediem problema solului:

- am folosit compost maturat (din resturi si gainat), nu a fost o cantitate mare dar tot mai bine decat nimic.
Compostul a avut o consistenta foarte buna. L-am facut foarte simplu cum se facea in satul bunicilor mei, aruncate resturile intr-o gramada care se uda si intoarce periodic.
Metoda asta de compost nu mi se pare ideala (mai cu seama ca se duc gainile si zgrama pe acolo printre resturi) asa ca o sa imi faca sotul doua cutii din lemn pentru compost.

-am folosit balega maturata de vaca (cantitate cat un sac de rafie)

-am folosit 6 saci mari cu pamant, 1 sac fiind echivalentul aprox al unui sac de pamant gradinarit de 100L, deci 600L pamant bun.

-sapat cu motosapa de 3 ori
Anul trecut a sapat sotul manual dar pamantul tot parca era din piatra si abia acum dupa sapatul cu motosapa s-a aerat si pufosit.

Anul trecut nu am stropit cu nimic plantele si rosiile au cam suferit.
Anul asta voi folosi remedii naturale pt a proteja plantele cum ar fi solutia cu lapte. Sunt foarte curioasa daca solutia cu lapte va functiona, daca nu va functiona voi apela la ceai de patrunjel sau macerat de usturoi.
Ca ingrasamant voi face ceai de balega de vaca si/sau solutie din melasa neagra si/sau ceai de urzici+tataneasa.

Inca ma gandesc daca sa pun mulci la plante.
Initial mi-am dorit sa fac straturi inaltate dar citind am invatat ca nu sunt ideale pentru zonele aride si cum aici vara este arida am plantat normal in gradina.
Am pus aracii de sustinre odata cu plantele si semintele ca sa nu ranesc radacinile mai tarziu.
Dintre rosiile cherry doua cuiburi le voi urca pe araci iar restul le voi lasa se creasca si sa se intinda pe orizontala la sol.

Sper ca anul asta sa avem rezultate mai bune. Am muncit mult* si obosit si mai mult si mi-ar parea rau de oboseala si investitie (pamantul, motosapa) sa nu avem productie buna.
Sotul insa este optimist, considera ca in cazul in care nu avem productie buna, la anul va fi si mai bine pentru ca prindem mai multa experienta si pamantul va fi si mai bun dupa saparea asta in profunzime

*munca a fost foarte multa pentru noi. Noi stam cu chirie, casa nu are magazie, se fura in disperare (da, chiar si scule de gradinarie), nu putem avea unelte de gradinarie decat la nivelul cel mai basic.
Pamantul l-am carat cu masina mea care este foarte mica, au trebuit 3 drumuri ca sa aducem 6 saci. La pepiniera a fost bine ca au incarcat muncitorii sacii in masina, acasa a trebuit sa ne chinuim sa ii descarcam si s-au rupt.
Pamantul l-am carat din sacii scosi cu galeata pentru ca nu am avea unde sa tinem o roaba. Eu umpleam galetile cu lopatica si sotul le cara. La fel si compostul si balega au fost carate cu galeata.
Orice lucru facut este peste puterile mele si ma epuizeaza teribil, azi noapte m-am trezit la trei noaptea zvarcolindau-ma de durere in pat si azi parca a trecut trenul peste mine.
Nu scriu lucrurile astea pentru compasiune ci pt mine, sa imi aduc aminte cat de greu am facut gradina asta, fara ajutorul nimanui pt ca nimeni nu face la fel de bine cum faci tu si pt ca noi suntem singuri aici, nu avem pe nimeni care sa ne ajute, nu avem la cine sa apelam.







14 comments:

  1. Va doresc vreme favorabila, putere de munca si reusite pe toate planurile!

    ReplyDelete
  2. Munca si iar munca, sper sa aveti si rezultate pe masura.
    O zi frumoasa !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca avem rezultate merita orice efort!

      Delete
  3. Si pe mine ma doare spatele de cat m-am aplecat ieri in gradina :) Curaj ! Chiar daca nu va fi o productie mare, e totusi ceva crescut fara chimicale si va fi bun si gustos. Tine cont ca in nici un an nu e la fel si persevereaza. O sa fie mai bine an de an.
    Sa pui busuioc si craite printre rosii si sa nu le uzi excesiv. E o greseala pe care am facut-o eu initial si mereu aveau mai multe frunze decat flori, pana am invatat ca trebuie udate rar si bine.
    Succes cu gradina de anul asta, Luiza !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Dani, succes si voua!
      Da, am uitat sa scriu ca o sa pun craite intre rosii, idee buna cu busuiocul, o sa pun si busuioc cu atat mai mult cu cat imi place la nebunie.
      Sa stii ca si eu am facut greseala asta anul trecut, le-am udat excesiv, in parte din nestiinta, in parte din cauza ca noi vara avem program de apa si atunci in zilele in care aveam apa voiam sa compensez pentru zilele in care nu aveam. Nu stiu cum sa ma organizez cu apa anul asta pt ca nu tine de mine lucrul asta. Aici pe insula asta fiecare gospodarie are cate un bazin/rezervor mare de apa cu capacitate de cateva sute de L de apa pt zilele in care nu avem apa, dar tu stii cel mai bine caldurile de aici si pe astfel de calduri apa din rezervor se termina imediat.
      Cat de des le uzi tu?

      Delete
    2. Depinde si de vreme, dar oricum cam la trei-patru zile cand e foarte cald. Busuiocul e ca un indicator, daca el incepe sa se ofileasca, e semn ca si rosiile vor apa. Eu am furtun poros in straturile cu rosii si pamantul se umezeste in adancime, nu le ud la suprafata, dacat acum cat sunt micute si nu au nevoie de multa apa. Pana scot frunze noi le ud zilnic, apoi mai rar si cand formeaza fructe tot mai zgarcit.
      Pune apa in vreo doua butoaie sa ai cu ce uda, dar atentie, ca o sa se inmulteasca tantarii.

      Delete
    3. Multumesc de raspuns.
      Nu am furtun poros. Am facut niste santuri pe ambele parti ale stratului de rosii ca sa ud pe acolo, sa vedem ce o sa iasa.
      Tin apa si in sticle de plastic, ca daca tin in ceva deschis este, precum zici, durere cu tantarii, niste tantari cum in Ro nu am vazut.

      Delete
  4. Minunat gradinaritul! De obosit, oboseste pe toti ca doar e efort fizic si ne-am pierdut conditia.
    Noi uneltele le tinem fix in in mijlocul gradinii (bon, unelte sunt: 1 harlet si o grebla si sapaliga si niste galeti).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar ca minunat! Imi pare rau ca sunt eu limitata pt ca ador activitatea asta si as sta toata ziua sa fac cate ceva.
      Nu e vorba de conditie fizica, eu sunt bolnava cronic, orice om isi face conditie fizica in timp daca persevereaza, la mine e vorba de altceva dar vad licariri de mai bine, adica anul trecut puteam sa fac mult mai putin fata de anul asta si sper ca la anu' sa fie si mai bine.
      As tine si eu in curte dar se fura si nu pot, pana si grebla, sapa si lopata le am inchise in unicul spatiu minuscul de depozitare unde este boilerul si care e ocupat acum si de motosapa. Mai am si scara acolo si gata, nu mai e loc de nimic.Foarte rau sa stai la curte si sa nu ai magazie si am cumpara noi una din plastic dar terenul e de asa natura cu maslini in el ca nu avem unde sa punem magazia.

      Delete
  5. Treaba asta cu furatul e mai rea decît vremea nefavorabilă. Sînt originară din altă regiune și acolo e la fel, dar aici unde locuim nu există așa ceva. Nu avem magazie pentru lemne de foc, nici pentru unelte. Totul rămîne afară sub un acoperiș. Atît cît să nu cadă ploaia direct pe ele. Sînteți de admirat cît vă osteneiți cu grădina. Spor la lucru!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu nu eram pregatita pt hotiile care se petrec aici. M-a luat prin surprindere iar faptul ca se fura ca in codru ne limiteaza mult ca nu putem sa avem mai nimic. Pana si pilote si asternuturi se fura, la fel carne din congelator, ulei, cu alte cuvinte de toate.
      Multumesc! Spor si voua!
      PS. Ce bine de tine sa stai in zona in care nu se fura, o sa ii zic si sotului ca mai exista si astfel de locuri! :)

      Delete
  6. Oooh, cata munca pentru gradina! Sunteti de admirat si va doresc succes! Urmatoarea recolta va fi (si) mai buna. Trebuie sa fie mai buna. :) Ceea ce vad in cosul fotografiat mi se pare delicios. :)
    E teribil faptul cu hotii... E si enervant sa stii ca nu ai liniste, ca nu te poti bucura de munca ta, de ceea ce ai pentru ca exista acest risc. :( Cainii ce fac?! :) Cred ca va trebuie unul dresat pentru paza bunurilor si care sa nu manance decat de la voi - sa fie indiferent chiar si la carnea cruda pe care i-ar arunca-o altcineva. :)

    Am incercat sa fac si eu ceva compost, in apartament de bloc; nu mult! ci cat sa vad daca reusesc - mi-am pierdut rabdarea: i-am rugat pe toti sa pastreze resturile vegetale dar... uitau... :)

    Nu mi-am imaginat ca e asa de dificil cu apa acolo unde locuiti. :( Probabil ca nici nu ploua prea mult, sa aduni in butoi, dar si asa.... am inteles ca se fac multi tantari.
    Uau! Tot scriind aici imi dau seama cata vointa si dedicare aveti pentru gradina si pentru toate cele! Respect! :)
    Iti doresc sa ai o zi frumoasa. Si putere de munca! Multa sanatate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! Sper sa ne bucuram de recolta! :)
      Cu hotii e problema mare, in Ro nu sunt astfel de probl. Nu grecii fura ci strainii. Sigur, or fi si greci care recurg la astfel de obiceiuri, dar marea maj sunt straini. Pana si pe insula asta sunt tigani romani, apoi sunt si alte natii care din asa ceva traiesc. Inca aici e mai bine fata de Atena unde sunt cartiere intregi in care nu poti intra. Sotul are o ruda in varsta in Atena peste care au intrat hotii, au batut-o pana au lasat-o lata si asta este un lucru obisnuit. In blocul in care stau socrii toti (in afara de socri) au avut apartamentele sparte.
      Dar asta este rezultatul cand se importa masiv straini si cand nu sunt legi care sa pedepseasca infractorii.

      Nici eu nu am facut compost pana acum dar am prins aripi cand am vazut ce compost frumos mi-a iesit din resturi si gainat.

      Problemele pe o insula nu se rezuma numai la apa, din pacate. Nici prin cap nu imi trecea ca sunt probleme cu toate utilitatile inainte sa ne mutam aici. Pe vremea "epocii de aur" aveam pauze de curent, ei bine aici imi amintesc de copilarie caci sunt probleme si cu curentul :))
      Am descoperit toate greutatile locuind aici si lovindu-ne de probleme. Am inteles ca in Corfu sunt probleme si mai mari cu apa.
      Ca turist nu intelegi lucrurile astea pt ca apa este directionata catre hotelieri si restrictionata catre localnici, asa ca un turist va vedea ca are apa mereu la dus si nu va intelege dedesubturile :))

      O zi minunata, Diana! Imbratisari!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...