Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

10 April 2016

Jurnal 10 Aprilie 2016

Pentru azi - 10 Aprilie ora 13.50

Afara - innorat, frig si bate vantul, de dimineata a dat si o ploicica buna.
Chiar a trebuit sa fac focul pentru ca era destul de rece in casa.
Ce teapa au luat turistii, au venit deja cateva avione pline de turisti din Marea Britanie si pe o vreme ca asta nu iti arde de stat pe afara.

Ma gandesc - facem planuri pentru o sera pe care sa o folosim la iarna, trebuie sa ne miscam rapid pentru ca vreau sa montam sera pana scot rasadurile din casa. Deja in sera noastra virtuala am pus o gramada de plante haha.

Sunt recunoscatoare - pentru ca Dumnezeu e cu mine. Pentru viata simpla pe care o traiesc, bucuriile simple de la tara.
De cand stau la tara vad atat de multe lucruri pe care nu le vedeam inainte intr-un oras mare, parca si trecerea anotimpurilor se vede/simte mai bine la tara in mijlocul naturii.

Ceea ce astept (sper) - sper sa reusim cu tot ceea ce ne-am propus, avem o gramada de facut in gradina inainte de a planta rasadurile afara.
Am luat un slow cooker si abia astept sa ajunga, l-am luat mai mult pentru a pregati carne de vitel, pasare de tara si poate asa o sa ajungem sa mancam si carne de miel, in rest nu cred ca o sa fac altceva la el dar pentru carne abia il astepam.
Prima reteta pe care vreau sa o incerc e miel cu usturoi si rozmarin, noua nu ne place mielul si nu mancam dar o sa marinez carnea in lapte si poate asa o sa se mai duca ceva din mirosul de oaie.

In bucatarie - am avut un brunch tarziu si abia acum o sa fac niste paste cu sos rosu cu usturoi si busuioc si o salata verde cu castraveti, ridichi si ceapa verde.

Ieri - am fost si am luat primele gaini! Avem 3 fete si 1 baiat :))



Cand le-a prins femeia ca sa le lege picioarele si sa le pune in cutie s-au speriat rau de tot si caraiau jalnic, atat de mila mi s-a facut de ele de cat de frica le-a fost, pe drum au fost iar terorizate si si-au facut nevoile in cutie.
Femeia de la care le-am luat le-a taiat un pic aripile si atat de bine le-a taiat ca a ciupit si din carne la cocos si la o gaina, bietul cocos a tipat cu putere cand l-a ciupit cu foarfeca, mi s-a facut rau atunci si am inteles ca deja m-am atasat de gainile mele.
Momentan le-am pus in locul ingradit unde e cotetul si nu le lasam sa iasa pana nu se invata cu noi dar dupa ce vor invata unde e casa lor si ca noi le hranim o sa le dam drumul sa iasa afara din tarc.
Inca le e teama de noi si cand ne vad se ascund.
Cainii au fost innebuniti cand au vazut gainile, ore in sir au latrat la ele, ma asteptam ca pisicii sa fie curiosi si nu prea au fost, ei o sa fie curiosi cand o sa luam puisori :))
Azi am dus motanul sa vada gainile dar s-a speriat de ele, cand gainile au vazut motanul s-au indreptat spre gard si faceau zgomot mare si asa au speriat motanul care a fugit cu coada intre picioare.
Sper sa isi revina repede gainile din stresul mutarii ca sa inceapa sa faca oua.
Ieri am luat si niste flori si am plantat cateva din ele in jardiniere, balconul din fata e plin de flori!

Invatam - din experienta si greseli, cred ca cel mai bine te invata greseala.

Azi - am stat si am admirat gainile :)) facem ce facem si ne mai ducem la ele sa vedem cum sunt, ce fac, parca ar fi cine stie ce chestie dar na, amandoi suntem oraseni de la bloc si acum sa avem primele gaini e o noutate pentru noi.

Citesc - bloguri si Ciresarii.

In casa - cam dezastru dar dupa ce mancam o sa facem ceva si prin casa.

Ascult - nimic, e liniste, pisicile dorm, focul arde, matele ghioraie un pic :))

Ce planuri am - sa rastorn casa, dar asta mai mult de maine incolo, azi doar o sa facem ceva sumar.

Un lucru preferat - pastele cu mult usturoi.

Cu sanatatea - stau mai bine in ultima perioada, am si mai multa energie, ultimele zile am facut o gramada de lucruri si nu am picat franta de oboseala cum se intampla de obicei, vad mici schimbari benefice si sper ca intr-un an sa depasesc problemele hormonale.
Am remarcat schimbari in bine de cand am inceput sa cumpar fructe si legume bio si de cand mananc multi cartofi dulci si iar schimbari in bine de cand practic afirmatiile pozitive.

O imagine de azi -

priveliste din curte
priveliste din curte

O saptamana minunata sa aveti!


34 comments:

  1. Si sotul a cumparat cateva gaini astazi.Ce mare e iarba la voi,la noie pitica inca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aici iarba e mare incepand cu octombrie pana prin iunie, din iunie vine arsita si gata cu verdeata :)

      Delete
  2. Replies
    1. Laura, reteta mea e f simpla, e reteta pe care o fac cel mai des, sosul asta iese suficient pt un pachet de 500 gr de spaghete.
      Sotez niste usturoi in ulei de masline, eu folosesc cam 1 capatana usturoi dar cateii de usturoi nu sunt mari, dupa ce usturoiul capata o usoara tenta aurie adaug 2 cutii de rosii maruntite in conserva, 1 lingurita zahar (ca sa taie din aciditatea sucului de rosii), sare, piper, cateva frunze proaspete de busuioc si un mix de plante uscate italienesti (nu e obligatoriu, prefer aroma data de busuiocul proaspat dar am mixul ala in casa si de aia il folosesc).
      Pun capacul si dau focul la mic mic, am aragaz pe butelie si folosesc ochiul pt ibric pe care il dau la mic.
      Las sosul asta cam 20-30 min pe foc, amestec din cand in cand sosul.
      Cand pastele au fiert adaug aprox 3-4 linguri din apa din care au fiert pastele in sos, amestec si mai las pe foc sa se omogenizeze apa, apoi opresc focul si pasez un pic sosul ca batul de pasat cartofii pt piure.
      Adaug pastele peste sos, amestec si gata, servesc cu peccorino.

      Delete
  3. You have such a blessed life! :)

    ReplyDelete
  4. Modul pozitiv de a gandi,preocuparile zilnice si imaginile ce se arata in fata ochilor cand esti in curte,te vor face sa nu mai recunosti perioadele mai grele.Numai bine iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Flori, numai bine si tie!

      Delete
  5. La noi a dat o grindina mica azi. Ma gandeam cand a inceput ploaia "de n-ar da gheata". Apoi cand se auzeau pocanituri "de n-ar fi mare". Din fericire nu a fost :).

    Si dupa ce am citit ce ai scris parca a iesit o raza de soare dintre nori. Sa fiti sanatosi si sa reusiti tot ce v-ati propus. Abia astept sa citesc alte vesti frumoase ca cele de azi.
    Si ce gainuse si cocos v-ati luat :D. hihi!!

    O Duminica minunata in continuare :)!!
    cu drag
    rux

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mersi frumos!
      Aoleu, sper ca n-a facut stricaciuni grindina.
      Da' ce dragi mi-s gainusele si cucosu'! :))

      Delete
    2. Din fericire pe aici prin oras nu am zarit stricaciuni (a cam scuturat lalelele mai deschise.atat).
      :D

      Delete
  6. Sper ca gainusele sa-si revina cat mai curand! Cand vezi astfel de imagini, sufletul se
    linisteste. Sper sa reusesti in tot ceea ce ti-ai propus. Si cred ca sera este chiar importanta.
    Numai ganduri bune si o saptamana frumoasa. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce frumos ai scris, Suzana!
      Intr-adevar, sufletul meu se linisteste cand stau afara in curte si admir imprejurimile!
      Gainusele si-au revenit deja, s-au invatat cu noi, au inteles ca doar le dam sa manance si nu le facem rau! :)
      Multumesc de urari, o sapt frumoasa si tie!

      Delete
  7. O adevarata gospodarie ai tu acolo :) Spor!

    http://butterfly9999.blogspot.ro/

    ReplyDelete
  8. Planuri mari :) O sa faceti niste omlete si placinte cu oua proaspete de mai mare dragul. Bravo !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmm, o placinta ar fi numai buna, eu fac cu praz, cartofi fierti, branza, oua si verdeturi, au! :))

      Delete
  9. Te-ai facut fermiera in toata regula! Sa stii ca saptamana asta ploua si in Ro, insa, e drept ca la noi nu vin avioane cu britanici care sa sufere :))
    Ma bate gandul sa vin si eu pe 8 mai la Tsi. cu o oferta misto, insa ma mai gandesc daca merita sa platesc pt. 2 persoane ca sa pot veni singura, ca agentia respectiva nu face partajare (adica sa-ti gaseasca pe altcineva cu care sa stai in camera sau sa poti plati single). Sotul nu vrea sa vina acum si as veni doar eu, insa la inceputul lui mai e bine de plaja? Hai, ti pup si sa ai o saptamana misto! :-*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, sa stii ca imi place la nebunie viata asta linistita de la tara, nu as mai locui in Cta in oras, poate intr-un sat sa am teren da, dar in oras la apartamant nu.
      Legat de plaja, depinde de toleranta fiecaruia la frig, in Mai sunt multi britanici aici dar nu i-am vazut sa faca baie in mare, ei vin pentru plimbari in Mai si mai vin o data in August pt plaja.
      Am vazut cativa localnici care faceau baie dar nu foarte multi, eu una nu fac baie in Mai pt ca sunt friguroasa, nici sotul nu se baga la asa sport extrem :))
      Sa ma anunti daca vii!
      Iti curge Grecia prin sange, bag seama haha.
      Te pup si eu, o sapt frumoasa sa ai!

      Delete
  10. Frumoase fotografii,îmi plac găinile tale,ești o fericită că stai la casă și te bucuri
    de liniște și verdeață!
    Îți doresc o săptămână frumoasă și liniștită,Luiza!
    Îmbrățișez cu mare drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elena.
      Te imbratisez si eu si iti urez o saptamana frumoasa si linistita!
      Pupici

      Delete
  11. Ei, să vă meargă bine creșterea găinilor! Ce frumoase sunt! Să ai grijă când le vei da drumul prin curte, să nu le strice câinii. Sunt cam zăluzi, mai ales dacă nu au fost învățați de mici să conviețuiască cu păsările.
    Îmi place tare mult curtea ta, cu atâtea floricele de câmp și atâția pomi...

    Să fiți sănătoși și fericiți, Luiza!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc frumos de urari, Zina!
      Da, trebuie sa fiu atenta cand o sa le dau drumul din tarc, cateaua mai mare mereu a fost interesata de gaini, daca vedea pe strada le cam fugarea dar nu le ranea..cred ca de fapt voia sa se joace dar gainile nu erau de aceeasi parare, clar! :))
      Aici traim intr-o mare de maslini, ici colo mai vezi si cate un migdal, un par salbatic, un pom de rodie, lamai, portocali.
      Sa fiti si voi sanatosi si fericiti!

      Delete
  12. Foarte frumos acolo la voi!
    Incercati sa cumparati miel foarte tanar. Asa nu va avea gust de oaie (nici noi nu mancam oaie, decat miel tanar). Iar cand il gatesti pune si vin. Ii da un gust extraordinar!
    Succes cu treburile gospodaresti!
    Imbratisari!

    ReplyDelete
    Replies

    1. O sa caut sa gasesc miel foarte tanar..am mancat o data la taverna o specialitate greceasca din miel, am luat de curiozitate, nu era rea carnea dar era cam fibroasa si pt asta am luat slow cooker-ul, sa faca carnea frageda.
      Ehei, am un vinulet de tara, o sa mearga numai bine cu carnea de miel.
      Te imbratisez si eu!

      Delete
  13. foarte frumos la tine! Pozele tale imi plac mult mult!
    Cat despre turistii britanici, astia is obisnuiti sa stea afara cu maneca scurta dupa 16 gr :))) mai beau o bere, se distreaza ei.

    Cu carnea de oaie sa ne zici cum o marinezi. Eu o tineam peste noapte intr-o cutie, acoperita de vin/otet si condimente, in frigider. A 2a zi aruncam zeama si o puneam in vin la foc mic. Cu lapte nu am incercat, dar am mai marinat vita cu iaurt pt cateva ore (si mi-a placut!).
    Pt slow cooker, partea faina e ca poti gati peste zi si seara cand vii de la munca ai mancare calda gata facuta. Si scapi si de caldura de langa aragaz etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha exact asa sunt britanicii, astia deja sunt la pantaloni scurti si tricou/maieu :))

      In Ro mergeam la un rest turcesc (mama ce mancare faceau, inghit in sec, aici nu e rest turcesc si duc dorul aluia din Cta) si acolo luam niste frigarui de miel/oaie, nu stiu varsta exacta :)) si erau atat de bune, deci nu am cuvinte, noi habar n-aveam ca mancam oaie si cand am aflat am ramas surprinsi ca nu se simtea deloc la gust si am inteles ca lasau carnea la marinat in lapte, asa voi incerca si eu sa vad cum iese.
      In lapte las si eu la marinat ficatul ca sa mai scoata din amareala.
      Faza cu caldura e super, mai cu seama aici cand efectiv arde soarele numai de aragaz nu iti mai arde si de incins casa.

      Delete
  14. Mirific acolo la voi! :)
    Remarc si eu: devii fermiera in toata regula! :) Ma bucur sa aflu ca gainile sunt numai pentru oua :) si ma alatur Zinei: sa obisnuiesti cainii cu gainile desi daca nu alearga dupa alte pasari s-ar putea sa nu aveti "probleme".
    Spor la ridicarea serei si la tot ce aveti de facut!
    Sa va bucurati de armonia caminului pana la adanci batraneti! :)
    Iti doresc, cu drag, o zi minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tocmai asta e, ca alearga dupa alte gaini, alearga si dupa oi cateaua mea, e harnica pupe mama pe ea :))
      Face bine la suflet si la trup munca in curte, asa simt eu si ma bucur ca am aterizat aici dupa ce ani de zile am tanjit dupa curte cat am locuit la apartament.
      Multumesc de urari!
      O zi minunata sa ai si tu! Pupici

      Delete
  15. Ce frumos ca aveti gaini. Noi planuim sa ne intoarcem acasa pentru un timp si sotul imi spunea ca ar vrea sa avem si cateva gaini hehehe Liuba x

    ReplyDelete
  16. Socrul meu la locul de munca are o gaina (neagra) foarte harnica, de se oua zilnic, sa aveti si voi parte de productie buna in orice proiect demarat.
    Noi miel mancam cu fasole verde cel mai des, da, e mai atoasa/fibroasa carnea si se mananca cel mai bine in ziua prepararii, cat e calda.
    Peace & love!
    xoxo

    ReplyDelete
  17. Mi s-a facut si mie mila de gaini :( Sper ca s-au obisnuit cu voi.. o sa le placa acolo, sunt sigura. Aveti familie numeroasa deja :D Sa stii ca si eu daca ar trebui sau as putea alege, as prefera sa stau la tara, la casuta mea cu gradinuta mea, si cateva animalute.. ar fi ideal! Ma bucur sa aud ca esti mai bine, in toate sensurile. Astept sa vad sera!! Te pup si imbratisez cu drag! :)

    ReplyDelete
  18. frumos! mi-ar placea sa am curte mare sa am de ale mele.pupp

    ReplyDelete
  19. foarte frumoase pozele, si eu imi doresc asa ceva

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...