Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

12 December 2015

Praline vegane delicioase





Sunt innebunita dupa praline ciocolatoase asa ca azi am decis sa fac o tura de bombonele delicioase si sanatoase.

Am folosit ce am gasit prin camara :)
Migdale
Fulgi de cocos
Ulei de cocos
Miere
Cacao
Esenta de menta
Un praf de sare

Am maruntit migdalele la robotul de bucatarie pana au devenit o pulbere fina, am adaugat fulgii de cocos si am procesat iar compozitia pentru a fi fina.
Am adaugat apoi miere dupa gust si vreo 2-3 linguri cu varf de ulei de cocos.
Am adaugat si esenta de menta cumparata de pe iHerb care e dementiala!!!
Initial am vrut sa fac un dulce fara cacao pentru ca am impresia ca imi cam deranjeaza somnul dar efectiv nu m-am putut abtine si am adaugat si cacao.
Am mixat totul bine si apoi am format pralinele pe care le-am tavalit prin cacao (iar cacao!) si le-am dat la rece.
Pentru ca uleiul de cocos era moale in compozitie "aluatul" a fost mai greu de lucrat si forma nu e una de expozitie dar gustul, oh gustul!!! ciocolatelele After 8 sunt minciuna pe langa bombonelele mele fara arome artificiale si alte e-uri.
Sunt bestiale, atat de mult ne-au placut ca am infulecat amandoi cateva praline inainte de a le da la frigider asa mai moi cum erau si nu se auzea nici musca in casa cat de mult am savurat amandoi bomboanele :)
Toata nebunia asta a aromelor e data de esenta de menta.
Toate cantitatile au fost puse din ochi si apoi adaugat in plus functie de gust, mi-au iesit vreo 15 praline.
Fenomenale!
Azi chiar mi-am propus sa consum mai putina cacao si mai putina miere (deja la micul dejun am pus mai putina miere in terciul de ovaz si in ceaiul verde) dar cu reteta asta ma sabotez singura!



25 comments:

  1. compoziţia este bună, rezultatul cred şi eu că este gustos !
    mulţumesc pentru idee !
    cu drag, îţi doresc weekend plăcut !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rezultatul e foarte gustos! :)
      O seara frumoasa!

      Delete
  2. Eu le zic trufe la bomboanele astea in care intra tot felul de ingrediente la indemana. Si variatiile sunt infinite :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Trufe le mai zic si eu :))
      Variatiile intr-adevar nu au limita! :)

      Delete
  3. inspirata de tine mi-am facut si eu primul desert din postul asta. Am amestecat ce aveam: unt de cacao incalzit sa se topeasca, 2-3linguri de miere zaharisita, o lingurita cacao si migdale macinate, pana mi-a iesit ca o ...ciocolata. Am facut putin si nu m-am gandit sa o bilutzesc, dar mergea sa fie facuta bomboane!
    Data viitoare fac mai mult, si nu doar 100gr de compozitie :)

    Hihihi, ma imbii la prostii, si eu care slabisem 1kg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suna bine bine desertul tau! Cu cat iei untul de cocos?
      Aici e 12 euro-200 grame, foarte scump, de altfel nici uleiul de cocos nu e ieftin.
      In Romania cumparam unt de cacao pentru ca il gaseam la pret avantajos, aici nu am cumparat niciodata dar incep sa ma gandesc ca prea imi fac pofta! :))
      Miere zaharisita folosesc si eu, am miere din Romania.
      Cu cativa ani in urma am slabit cu deserturi raw vegane si vegane, mancam zilnic cate un desert din asta sanatos si slabeam frumos, eu nu pot manca cantitate mare, efectiv nu pot, la dulciurile clasice nu patesc asa dar la astea dens nutritive nu pot manca mult, de altfel ieri mi-au tinut atat de bine de foame bomboanele ca am sarit peste cina, nu mi-a fost foame, am rontait doar un mar si gata! :)

      Delete
    2. eu pot manca fara numar :) gluma mea este ca sunt f. incapatoare ;). Asa ca mai bine ma abtin.

      Unt de cacao am comandat din Olanda: https://www.pit-pit.com/cacao-boter-raw.html
      Consum putin, si se pare ca doar eu in casa. Dar il ador.

      Delete
    3. M-am uitat pe site-ul respectiv si imi place!
      Untul de cacao e la jumatate de pret pe site-ul respectiv, uleiul de cocos e la acelasi pret :)
      O sa iau si eu unt de cacao, prea mi-ai facut pofta!
      Fiecare organism are particularitatile sale, eu fara numar puteam sa mananc ciocolata sau biscuiti..la astea din oleaginoase+grasimi+miere efectiv nu intra mult :))

      Delete
    4. ma bucur ca macar cu ceva te-am ajutat :)
      Sa imi scrii ce mai incerci de la olandezi, eu am luat numai unt de cacao. Ma uit la uleiul de nuca, mi se pare interesant.
      Unt de cocos nu consum, ma feresc de multe exotisme datorita alergiilor si riscului de intolerante, raman la produse locale si ma rasfat din import cu citricele, avocado.

      Delete
    5. Nu stiu cum e cu alergiile ca macar de astea nu sufar, in rest am destule cu care ma confrunt :))
      Eu consum doar ulei de masline si ulei de cocos si rarisim mai folosesc ulei de susan cand gatesc chinezisme (anul asta cred ca am folosit uleiul de susan fix de 2 ori/an).
      Mananc si unt, am incercat sa iau si unt bio dar nu mi-a placut si iau unt normal, imi pare rau ca nu aduc aici unt kerrygold, adica aduc dar doar un tip de unt amestecat cu ulei de rapita ca sa fie usor de intins, imi pare rau ca nu aduc untul pur si imi pare rau ca cei de la kerrygold au recurs la amestecarea untului cu ulei de rapita..untul lor e renumit, provine de la vacute libere si hranite cu iarba din Irlanda, macar din cand in cand gasesc cheddar de la kerrygold si atunci imi fac provizii :))
      Stiu ce zici cu produsele locale si cred ca suntem adaptati la a digera optim alimentele pe care le-au mancat stramosii nostri dar in practica nu tin cont de acest lucru, numai uleiul de masline joaca un rol majoritar in alimentatia mea si ar trebui sa nu il mananc daca as tine cont de ceea ce au mancat stramosii, sa fiu sincera daca as gasi grasime de rata sigur ar scadea consumul de ulei de masline dar nu gasesc asa ceva.

      Delete
  4. Replies
    1. Las' ca in Cta ai de unde sa cumperi deserturi din astea, eu aici nu am unde, trebuie sa le fac eu :))

      Delete
  5. As vrea sa-ti trimit ceva acum de sarbatori, oare imi poti lasa o adresa? Scrie-o pe blogul meu intr-un comentariu ce nu-l voi publica. Te pup!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce draguta esti, Irina!
      Chiar m-a impresionat faptul ca te-ai gandit la mine.
      Culmea e ca ma gandisem si eu la o initiativa de genul Secret Santa in care sa tragem la sorti cui sa trimitem o mica atentie dar am zis ca fiecare e ocupata acum si poate nu are timp de asa ceva, eh, poate la anu' :))
      O sa iti scriu adresa cu conditia sa mi-o dai si tu pe a ta :)
      Te pup!

      Delete
  6. Vai dar chiar arata delicios...Sa sti ca imi place la nebunie reteta ta...cred ca este tare buna si pentru copii..buna si sanatoasa..
    multumim pentru ca impartasesti cu noi....deja imi ploua in gura :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da chiar este delicioasa reteta, toata nebunia e data de aroma de menta, in loc de menta mai folosesc si coaja de portocale si iese foarte gustoasa si combinatia respectiva.
      E buna si pentru cei mici dar daca sunt duracell :D se poate inlocui cacaoa cu pudra de roscove (carob) ca sa rezulte un desert mai putin energizant.

      Delete
  7. Arată super...o compoziție excelentă,îmi plouă în gură când le privesc...am furat rețeta,mulțumesc!
    Îți doresc o seară frumoasă și o săptămână ușoară,Luiza!
    Pup și îmbrățișez cu drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc Elena!
      O seara frumoasa si o saptamana usoara!
      Pupici!

      Delete
  8. Arată super...o compoziție excelentă,îmi plouă în gură când le privesc...am furat rețeta,mulțumesc!
    Îți doresc o seară frumoasă și o săptămână ușoară,Luiza!
    Pup și îmbrățișez cu drag!

    ReplyDelete
  9. Numai citind "praline" pe blogroll am inghitit in sec si pentru ca sunt "masochista" am venit si am citit reteta. :)
    Delicios produs ti-a iesit! La cat mai multe!
    Seara minunata sa iti fie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chiar a iesit delicios, zau asa :))
      Eu fac deja de ani de zile dulciuri de genul asta dar pralinele astea au fost cel mai gustoase de la ingredientul minune :esenta de menta.
      Seara minunata!

      Delete
  10. mersi pentru reteta! mancare sanatoasa chiar ma preocupa! pupp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si pe mine ma preocupa sa mananc cat de sanatos imi permite buzunarul!
      Pup!

      Delete
  11. hmmmmmmm ce pofta am! :) excelenta combinatie, sunt sigura ca pralinele sunt deosebit de gustoase.
    Pupici. Un start bun în noua saptamâna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingredientul minune e esenta de menta! :))
      O saptamana usoara si voua!
      Pupici!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...