Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

13 November 2015

Jurnal

Pentru azi - Vineri, 13.11.2015 ora 21.46

Afara - E cald si frumos, azi am avut in jur de 22 de grade, e un soare ca de primavara.

Ma gandesc - Maine mergem cu putina treaba dar si cu rost de plimbare :)
Ma gandesc la o rasturnare de situatie si maine voi sti un pic mai bine ce se va intampla pe mai departe.

Sunt recunoscatoare - Pentru soare, pentru animalutele mele.

Ceea ce astept (sper) - O iau din aproape in aproape :)) momentan sper doar ca duminica sa ajungem unde ne-am propus.

In bucatarie - Mancare de varza si atat..avem iar apa de la retea oprita, adica iar nu avem apa de cateva zile, e atat de incredibil ce se intampla aici cu apa ca mi se pare deja amuzant, mai degraba e tragicomic..am o sticla cu apa cu care ma spal pe maini si atat..cum nu am apa nu pot sa gatesc asa ca sotul a adus si niste frigarui din oras sa le avem pentru cina.

Ieri - Am fost in excursie in Zakynthos, a fost superb, ne-a placut foarte mult si ne-a relaxat primbarea.

Invatam - Din carti, articole, google si kindle sa traiasca, sunt invatatorii mei cei mai intelepti :))

Azi - A trebuit sa ma descurc cu 3L de apa :))

Citesc - Bloguri, am amanat un pic cartea cu grasimile saturate pentru ca am cumparat o noua carte de pe amazon in format kindle, este extraordinara si ma felicit ca am cumparat-o!
De mult nu am mai citit cu atata interes o carte.
E o carte despre traumele din copilarie si influenta lor pe termen lung asupra adultilor, nu e un subiect nou pentru mine, am citit mult pe tema asta, parintii mei au divortat cand eram mica si lucrul acesta a avut un impact major asupra mea, instinctiv am stiut ca divortul lor a fost un soc emotional mare pentru mine.
Cartea asta ar trebui citita de orice parinte si de orice persoana care considera ca a trecut prin experiente traumatice in copilarie.
Se numeste : "Childhood Disrupted: How Your Biography Becomes Your Biology, and How You Can Heal" si descrie legatura dintre traumele din copilarie si probleme de sanatate ca hipertensiunea, probleme cardiovasculare, cancer, anxietate, depresie, chiar depresie majora, suprimarea sistemului imunitar si altele.
Este o carte cu informatii de ultima ora din perspectiva neurostiintei.
Am fost un copil bolnavicios, mereu captam toti microbii, din cauza infectiilor persistente mi s-au scos amigdalele, pe la 31 ani am descoperit si niste probleme minore cu inima, deci informatiile din carte sunt cu atat mai interesante pentru mine si sunt absolut convinsa de legatura dintre ceea ce traim cand suntem copii si sanatatea noastra ca adulti.


In casa - Am facut focul si e cald, in rest e alandala, fara apa nu am putut sa fac nimic in ultimele zile.

Ascult - Lemnele trosnind.

Ce planuri am - Am luat niste seminte de broccoli, conopida si salata si am de gand sa le pun maine sau duminica, m-am trezit cam tarziu dar sunt sigura ca vor iesi si ma voi bucura de legume bio, la fel am facut si in vara, m-am trezit mai tarziu dar tot am avut rosii si castraveti deliciosi.
Am si niste muscate in culori superbe pe care o sa le plantez.

Un lucru preferat - Mar razuit cu biscuite zdrobit si eventual putin zahar daca marul nu e suficient de dulce, nu pun scortisoara desi imi place mult scortisoara dar nu in combinatia asta.
Desertul asta e una din slabiciunile mele, nu ma satur de el, imi place de cand eram mica mica :)

O imagine de azi - Plaja Navagio din Zakynthos accesibila doar cu vaporasul.
Este considerata una dintre cele mai frumoase plaje din lume.
sursa google

Jurnalele ne sunt gazduite de Taniusa


25 comments:

  1. Sper sa-ti iasa planurile exact asa cum vrei.Mere cu biscuiti mancam si noi in copilarie, iar cand nu aveam chef de razaluit tineam intr-o mana biscuitii si in alta marul si muscam ba din una, ba din alta, ii fac si fetitei mele acest desert , ii place .Spor la gradinarit, harnicuto!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc!
      Vad ca merele cu biscuiti sunt in topul preferintelor noastre! :))

      Delete
  2. Iti doresc sa se aseze lucrurile exact asa cum vrei si sa fie bine pe termen lung si foarte lung! :) Si-ti doresc ca semintele sa dea rod!
    Oprirea apei nu m-ar amuza deloc... :)) M-am saturat in anii comunismului - si stiu exact cum e. :)
    Mere rase, cu biscuiti sfaramati si zahar! A ramas si desertul meu preferat, unul dintre cele pe care mi-l fac si singura - si cand mi-e lene de ma doare adopt varianta descrisa de Carmen! :) Numai gandul la acest desert imi lasa gura apa! :)
    Weekend frumos sa ai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. In vara am avut iar apa oprita cateva zile..foooarte lungi au fost zilele alea..atunci m-am enervat rau pt ca na, cum sa stai pe canicula fara apa..imi clateam picioarele de praf cu apa plata, ne duceam in iarba la wc..acum am stat 5 zile fara apa si am luat-o in gluma si mi-a fost mai usor asa.
      Sunt probleme de la retea, mereu se strica cate vreo teava si ni se opreste apa..aici pe insula utilitatile astea merg mereu defectuos.
      Daa, desertul asta e bestial si atat de simplu de facut! :))

      Delete
  3. Bună Luiza!
    Frumos jurnal,sper să-ți împlinești toate visele în acest weekend!
    Zile frumoase și senine îți doresc!
    Pupicei.

    ReplyDelete
  4. Bună Luiza!
    Frumos jurnal,sper să-ți împlinești toate visele în acest weekend!
    Zile frumoase și senine îți doresc!
    Pupicei.

    ReplyDelete
  5. nu stiu cum este clima in zona in care traiesti însa daca spui ca ati facut foc în semineu, înseamna ca este la fel de frig ca si la noi, de aceea ma întreb, pui semintele de broccoli, conopida si salata în gradina?! sunt sigura ca stii ce faci, asa ca iti urez succes cu gradina bio. Noi nu avem decât flori în gradina si saptamâna viitoare vom replanta bulbii de lalele, narcise si zambile.
    Sper sa se remedieze cat de curând problema cu apa curenta, este cumplit fara si aceasa constientizam numai atunci când suntem privati de acest mare avantaj al lumii moderne.
    Un weekend minunat sa aveti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Carmen!
      Da, se pun in gradina, aici in zona asta se pun prin octombrie, prima data noi le-am pus aproape de sfarsitul lui octombrie si a iesit tot ce am pus (broccoli, conopida, salata, praz, ceapa verde, doar varza nu a supravietuit pt ca au mancat-o melcii) e drept ca atunci am pus rasaduri..eh, acuma daca nu ies nu pierd decat banii pe seminte..chiar sunt curioasa cum va fi experimentul asta, sunt sigura ca salata imi va iesi.
      Eu aici am inceput sa privesc cu alti ochi utilitatile de pe continent deoarece aici nu functioneaza la fel, cand eram acasa in Ro luam totul de bun si firesc, aici s-a schimbat situatia.

      Delete
  6. La tine simt contrastele in jurnal.Plaja e foarte exotica.Mi-ar placea sa stau lunga la sooare acolo.O seara placuta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Plaja aia chiar e exotica si frumoasa..toata lumea o ia cu asalt! :)

      Delete
  7. Sper sa se remedieze problema cu apa. Daca se intampla des, ar trebui sa iti faci provizii. Eu asa fac daca stiu dinainte.
    Merele sunt atat de versatile. Asa, rase nu le-am mai facut de cand erau baietii mici. Dar am unt de mere pentru tartine :)
    Seara placuta, Luiza ! Si la mine arde focul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dani, aici se strica mereu cate ceva, se fisureaza vreo teava si atunci se opreste apa..nu ne anunta nimeni.
      Toata lumea are cate un rezervor mare ( de aprox 1000 L) in curte, tocmai ca sa avem apa cand se opreste de la retea, numai ca se termina si apa aia din rezervor cand consumi mereu din ea si nu pui la loc..am si sticle pe afara umplute cu apa.
      Primele zile fara apa de la retea au fost ok pt ca aveam apa din rezervor, cand s-a terminat apa din rezervor a inceput tragicomicul :))
      Cum e untul de mere??

      Delete
  8. mă uimeşti - credeam că pe acele meleaguri nu sunt probleme cu apa - trebuie să faci o provizie periodic ca să nu surprindă, în mod neplăcut, oprirea apei !
    şi mie îmi place mărul cu biscuiţi - doar aşa pot să mănânc un măr crud, în rest îmi plac merele coapte!
    spor în activităţile de grădinărit !
    cu drag, îţi doresc multă sănătate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pacate ne confruntam mai mereu cu probleme cu apa.
      Merele coapte imi plac si mie!

      Delete
  9. tii, ce frumos povestesti: foc in soba trosnind, seminte de pus, mar cu biscuiti..(nu am biscuiti dar am niste piscoturi si o sa adaug niste miere, si fac deseara acasa!!).
    Cu semintele, e fain ca aveti iarna blanda si se descura plantele - sper si la mine sa nu dea inghet. Mare minune si mandrie e o mini gradina. Eu am acum praz si brocolli si 2 fire de kale si 6 de swiss chard (nu stiu numele romanesc) si salata si ceva patrunjel si gustul nu se compara!! plus la bugetul saptamal pt mancare se vede (mai ales de cand a dat frigul si nu mai am ce culege) .
    Cat despre lipsa de apa, pe vremurile plumbuitului stiam ca se ia zilnic asa ca faceam rezerve (pt uz casnic). Voi aveti cum colecta apa de ploaie? Aici fiind apa f. scumpa (pana la 4 euro mp3) oamenii au un fel de butoaie montate pe tzeava burlanului caruia ii fixeaza un robinet jos, un fel de capac sus sa nu cada pisici/frunze etc. si asta folosesc pt gradina/spalat etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stiu ce sunt kale si swiss chard dar nu le stiu in romana nici eu , cica swiss chard ar fi mangold in romana, n-am auzit niciodata denumirea asta, sau sfecla pt frunze.
      Sper sa iasa plantutele mele ca tare tarziu le-am pus.
      Bine, sunt sigura ca salata va iesi, sa vedem la celelalte.
      Nu ma pot ocupa cum trebuie de gradina din cauza problemelor de sanatate iar sotul nu are timp..imi place foarte mult gradinaritul dar la mine nu e functie de placere ci de cum ma simt din punct de vedere fizic, am rezistenta 0 sau chiar sub 0 la orice activitate.
      Foarte ingenioasa metoda belgienilor, aici casa nu are burlane.
      Acum s-a spart o teava si inca nu s-a reparat..au dat un pic drumul la apa cat se se umple rezervorul din curte (fiecare casa are un rezervor de 1000 L in curte tocmai pt zilele alea cand nu e apa de la retea) dar problema nu s-a remediat asa ca trebuie sa fim atenti la cum consumam apa pana se va remedia problema si vom avea iar apa de la retea.

      Delete
  10. foarte frumos ai scris! te invidiez pentru vremea si natura superba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Las' ca poate la vara mergi la fiul tau si iti incarci bateriile de Grecia! :)

      Delete
  11. Cand sunt probleme cu apa proviziile sunt de mare ajutor. M-as plimba pe plaja aproape in fiecare seara.
    Ma regasesc in ceea ce ai scris despre tine si acea carte. Oricat imi spun ca am trecut peste, mai vine cate un val.
    Terapia in natura... ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am avut provizii de apa dar la cat de mult a fost apa oprita am terminat si proviziile proviziilor! :))
      Da, asa si la mine, tot vin valuri..numai ca acum incerc o abordare holistica de vindecare atat fizica (hipotiroidism) cat si emotionala, cartile acestea sunt de foarte mare folos, eu sunt pasionata de neurostiinta si neurostiinta zice ca prin plasticitatea creierului putem sa ne schimbam..plus o dieta curata care e la fel de importanta pentru minte si trup.
      Terapia in natura ajuta mereu!

      Delete
  12. ce imagine incantatoare!
    au iesit planurile?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, au iesit planurile! :))
      Daaa, plaja aceea e incantatoare!

      Delete
  13. Foarte frumos zici tu de neurostiinta. Recomanzi niste carti de citit?
    Hipotiroidia e aia de esti slab si se dau complement hormonal eutirox?

    In rest, voiam sa te intreb daca tu esti in Leftada sau te confund - ca cica de la cutremur au fost niste alunecari de teren:
    http://www.pappaspost.com/lefkada-loses-one-of-the-worlds-most-beautiful-beaches-in-earthquake-dramatic-before-and-after-images/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uite cartea asta:
      http://www.amazon.com/gp/product/0801018390?keywords=Switch%20On%20Your%20Brain%3A%20The%20Key%20to%20Peak%20Happiness%2C%20Thinking%2C%20and%20Health&qid=1447939211&ref_=sr_1_1&sr=8-1

      Este scrisa de o cercetatore in domeniul neurostiintei, de ce am cumparat cartea aceasta?
      Pentru ca cercetatoarea este crestina si explica anumite aspecte ale plasticitatii creierului din perspectiva biblica.

      Eu sunt pe insula Zakynthos dar Lefkada, unde au fost alunecarile de terena, e relativ aproape.
      S-a simtit rau si la noi cutremurul, din fericire fara nici o urmare, din pacate in Lefkada au murit 2 persoane.
      Ma ingrozesc cutremurele acestea, in 2013 a fost iar unul puternic iar in insula vecina, Kefalonia, au cazut multe case atunci.
      Mi-e ca la un moment dat va avea epicentrul aici si atunci sa te tii.

      Slab esti cand ai hipertiroidism pt ca hipertiroidismul accelereaza mult metabolismul, la hipotiroidism opusul e valabil, nu poti slabi si ai metabolismul scazut.
      Eu nu iau hormoni dar stiu ca se prescrie eutirox, eu vreau sa ma vindec naturist si prin neuroplasticitate si gandire pozitiva numai ca tare greu e cu gandirea asta pozitiva :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...