Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

19 November 2015

Hrana animalelor

sursa

Hrana dedicata animalelor e considerata buna pentru animale totusi de cand animalele de casa mananca hrana uscata au inceput sa sufere de boli cronice precum oamenii.
Bobitele pt pisici contin in procent ingrozitor de mare cereale, pisicile sunt carnivore 100%, pisicile nu au tubul digestiv adaptat digerarii cerealelor.
Chiar si hrana "buna" precum Royal Canin contine cereale.
Proteinele din hrana pt animale provin de la animale omorate in trafic rutier (roadkill), animale eutanasiate!!! , carne stricata din supermarketuri care se pune la procesat cu cutia si folia de plastic in care e ambalata.
Pt a pacali animalele sa consume aceste gunoaie se adauga chimicale care schimba gustul mancarii si actioneaza pe centri de dopamina ai animalelor si le induc dependenta pt hrana chimizata.
Eu inca ma lupt cu pisicile mele cu dependenta de bobite..daca le-as lasa sa aleaga intre carne si bobite ar alege bobitele.
Mai cu seama pt motani boabele sunt o mancare ff proasta care ii predispune la formarea de pietre urinare care duce la blocarea uretrei si daca aceasta problema nu e depistata din timp, la moartea animalului, motanii sterilizati sunt mai predispusi la aceste probleme.
Toti motanii sterilizati de care am auzit au avut macar un episod de uretra blocata iar majoritatea dintre ei au murit in ciuda tratamentului de la veterinar.
Lipsa umiditatii din bobite predispune iar la infectii urinare, probleme cu pietrele.
Prada unui pisic salbatic contine multa apa, pe cand bobitele au un procent mic de umiditate in ele.
Se mai aduaga si multa sare procesata si clorinata in mancarea uscata pt a incuraja animalul sa bea mai multa apa, dar asta nu face decat sa dauneze si mai mult sanatatii animalului.


Motanul meu a ajuns cu uretra blocata din cauza consumului de bobite.
Ii cumparam Royal Canin Exigent.
La putin timp dupa ce l-am castrat i s-a blocat uretra si multumesc lui Dumnezeu ca mi-am dat seama ca ceva e in neregula cu el si am fugit la veterinar unde a urmat chinul cu sonda (catater) inserata pe uretra si mersul zilnic la perfuzii.
Ne-a fost recomandata mancarea urinary pt el, dar cu acea mancare a dat in cistita.
Cand a avut cistita am inteles ca problemele sunt de la dieta lui, nu a fost vina lui ca l-am luat in casa si am inceput sa il hranesc impotriva naturii lui, el doar a suferit consecintele.
Tratamentul de la veterinar si dieta tratament urinary erau cu multe potentiale efecte secundare si nu am mai dorit sa urmez acea ruta, asa ca am scotocit tot netul in lung si in lat si am descoperit exact ce am scris mai sus si recomand acest site celor care detin animale si vor sa se informeze in legatura cu ingredientele din mancarea animalelor.
Exista si marci de hrana superpremium care afirma ca folosesc ingrediente de calitate.
Eu am incercat 3 marci la animalele mele, Orijen, Applaws, Canagan. toate sustin ca nu folosesc cereale.
Cu Orijen motanul aproape ca iar a ajuns cu uretra blocata, cu Applaws a avut diaree mai mult de 1 luna si am citit ca in Applaws s-ar regasi si melamina!!! iar cu Canagan i-a mers bine (desi nu i-am dat mult timp si nu stiu cum i-ar fi mers pe termen lung) dar chiar si asa bobitele nu sunt o sursa buna de mancare pentru un motan sterlizat din cauza continutului mic de umiditate.

Cand motanul a facut cistita de la hrana urinary l-am tratat cu otet de mere bio care are depunere pe fundul sticlei, am diluat 1/2-1 lingurita de otet in cateva lingurite de apa filtrata si i-am dat motanului cu seringa..dupa ce i-am dat de 2 ori otet cu apa a inceput sa mearga la litiera si sa urineze un pic, la inceput au fost doar cateva picaturi dar pe masura ce ii dadeam mai mult otet era din ce in ce mai bine.
Otetul ajuta si in afectiunile tractului urinar precum probleme cu blocajul uretrei.
Aici mai multe detalii si marturii despre otetul de mere ca tratament in afectiunile tractului urinar la pisici, sunt recunoscatoare acelui site pentru ca mi-a salvat viata motanului si i-a oferit un leac fara efecte secundare.
Aici  mai multe detalii despre otetul de mere ca tratament in infectii urinare precum cistita.

Intre timp, pe langa otet i-am schimbat alimentatia si de atunci nu mai avem probleme.
Ii dau conserve pt pisici care contin doar carne si ulei de somon, primeste si organe de pasare crude, in principal pipota si inima si mai putin ficat pentru ca un consum mare de ficat duce la toxicitate de vit A, carne de pasare cruda/fiarta (aripi si pulpe, cand le fierb le fierb in apa filtrata si ii dau sa bea si supa rezultata), carne de vitel cruda, carne de porc de la gratar, lapte de tara, caimac de la lapte, galbenus de la ou de tara frecat cu ulei de cocos sau ulei de masline- nu se da albusul crud la animale deoarece contine avidina si avidina impiedica absorbtia biotinei, dar se poate da albusul gatit.

Sunt constienta ca hrana corespunzatoare pentru un animal e scumpa, dar macar de cateva ori pe saptamana sa primeasca animalul si altceva in afara de boabe.
Recomandarea mea e sa se dea organe de pasare si galbenusuri, organele nu sunt chiar atat de scumpe si merg strecurate in dieta animalului, galbenusul e iar un aliment complet plin de nutrienti.
Nu e bine ca animalului sa i se dea doar carne muschi din cauza profilului de aminoacizi, din organe si oase animalul va beneficia de glicina si prolina.

Cainii mei primesc si boabe de cateva ori pe saptamana din cauza costurilor ridicate pe care le am cu mancarea animalelor.
Dar in dieta cainilor se regasesc aprox 2 galbenusuri/ sapt pt fiecare, albusurile gatite (cand sunt gatite avidina nu mai reprezinta o problema), organe de pasare, aripi de pui crude sau pulpa de porc cruda sau costita de porc cruda cu os cu tot si mancare gatita.
Toate acestea sunt relativ ieftine, o conserva cu ingrediente dubioase costa 1.50 euro iar 1 kg de aripi este 2.30 euro, 1 kg de organe e 2.50 euro, pentru 2 caini am nevoie de 2 conserve ceea ce ma duce la 3 euro, cu 3 euro iau un kg de carne si le dau ceva de calitate.
Cainilor le fac mancare din paine uscata cu supa de la aripi sau pulpe (cand fierb pt pisici), sau paine cu lapte de tara in care am pus si oua si ulei de masline, sau in loc de paine mai folosesc orez.
Cand fac baza supa de legume, legumele pe care nu le folosesc ajung tot in mancarea cainilor.
Sunt orase unde se pot lua oase gratuit de la macelarie, din pacate aici nu am acces la oase gratuite.
Din oase se poate face o supa de oase in care punem si cateva legume si orez sau paine si reprezinta iar o mancare buna pentru caini, sau le dam oasele ca atare.
Pe caini i-am hranit de mici in felul asta si ei prefera mancarea gatita si evident carnea si oasele, pisicii insa prefera bobitele pt ca au fost hraniti cu bobite de mici, asa ca e foarte foarte important ca animalele sa fie invatate cu hrana adevarata de cand sunt mici ca sa accepte aceste alimente si cand sunt adulte.
Animalele mele hranite cu mancare adevarata arata foarte bine, nu au probleme cu greutatea, nu sunt bolnave, au blana lucioasa si multa energie.

Persoanele care au motani sterilizati trebuie sa fie atente ca motanul sa aiba mereu apa curata la dispozitie si sa incerce sa ii ofere si altceva in afara de bobite, recomand iar organele pentru ca sunt o sursa mai ieftina de carne, deasemenea si galbenusul pentru ca e un aliment complet.
Recomand si sa se dea preventiv de 2 ori pe saptamana otet amestecat cu apa dar sa nu se exagereze cu otetul deoarece prea mult otet poate duce la formarea altui tip de pietre.
Eu in Ro foloseam un otet bio, otetul avea depundere pe fundul sticlei, de la marca Rinatura cumparat de la magazin tip plafar din Real.






27 comments:

  1. wow... posesorii de animalute sunt fericiti sa ajunga aici, pe pagina ta! eu nu am nici catel si nici pisica, suntem mult prea des plecati de acasa si gasirea unei gazde pentru prietenii patrupezi, implica stress si cheltuilei suplimentare asa ca, am decis ca înca putem sa traim si fara. Cand ne vom potoli dorul de duca, vom avea cu siguranta si catel si pisic.
    Cat au fost fetele mele mici am avut si catel si pisoi si rate si broaste testoase si hamsteri si ... o Doamne, oare ce nu am avut?! :)) A fost o etapa de viata foarte frumoasa :)
    O saptamâna minunata sa ai Luiza draga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am scris postarea asta cu precadere pentru cine are motan sterilizat hranit cu bobite.
      Eu am suferit teribil cand a avut puiul meu probleme si nu doresc nimanui asa ceva.
      Ai dreptate, e foarte greu cu animalele si vacantele, cat eram in Ro am lasat pisicii in casa si venea o ruda in lipsa noastra sa le hraneasca si sa se joace un pic cu ele, si chiar si asa nu am lipsit mai mult de 5 zile, de cand suntem aici nu am mai plecat nicaieri din cauza animalelor.

      Delete
  2. mulţumesc frumos pentru informaţii ! căţeii mei mănâncă ce le găteşte mami şi mai ales sunt înnebunuţi după oase !!!
    cu drag, îţi doresc multă sănătate !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si cainii mei sunt innebuniti dupa oase, cum altfel?! :))
      Dar nu fac deloc nazuri la mancarea pe care le-o gatesc :))

      Delete
  3. Si noi avem si pisici si caine,le dau si bobite sa manance ,dar si resturi din mancarea noastra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si la mine cainii primesc si bobite dar bobitele nu reprezinta baza alimentatiei lor, le dau si resturi din mancarea noastra dar cel mai mult mananca mancare gatita pentru ei si organe.

      Delete
    2. Sincer nu am timp sa gatesc si pentru animale,dar mereu le dau din ce gatesc si pentru noi si crede-ma mananca destul de bine.

      Delete
  4. Ce trist...mereu m-am intrebat ce contine mancarea de animale si cum de le place asa de mult.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Foarte trist ca ne imaginam ca hrana uscata este de calitate, cea super superpremium nu e chiar atat de rea ca cea comerciala dar cine isi permite sa cumpere mancare din acea scumpa si chiar si asa, tot ramane o hrana procesata.

      Delete
  5. La fel ca si la om, hrana artificiala tot artificiala e. Nici nu cred ca le place, pur si simplu nu stiu alt gust (imi aduce aminte de o romanca uimita de colega ei de munca americanca ce a gustat primul morcov crud la 40 ani pt ca..nu a primit niciodata in copilarie).


    Mai e un factor ce il uitam la animalele de companie: prea putina miscare. Ca si omul, animalele au nevoie de alergat, pandit, zburdat etc.
    Ma bucur ca te preocupi de alimentatia lor, nu e multa lume care face asa: sacul de crantanele e cel mai simplu.

    Dupa ce citii, inteleg de ce pisica noastra voia mereu ou fiert... era un aliment complet pt ea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Motanului meu ii plac bobitele la nebunie, ma lupt cu el ca este foarte mofturos, trebuie mereu sa ii ofer ceva diferit sa nu se plictiseasca, de 2 ani mananca asa si tot la bobite ii sta gandul, cand dau cainilor bobite vine si el acolo si incearca sa fure de la caini, la hrana pe care i-o dau eu face mofturi cand primea bobite nu facea niciodata mofturi.
      Intr-adevar si miscarea este foarte importanta, pisicile mele au fost pisici de apartament, aici toate livezile de maslini sunt ale lor! :))
      Zburda in voie, vaneaza, mananca iarba, stau tolanite pe pamant la soare, au contact cu pamantul, sunt fericite, expunerea in natura e foarte importanta pentru animale.

      Delete
  6. Fara sa am habar,nu m-a placut niciodata mancarea asta din magazine a animalelor.Weekend placut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Are un miros oribil mancarea aia pt animale :(
      Weekend frumos si tie!

      Delete
  7. Toata viata am avut caini si pisici (si altele) si nu m-am gandit vreodata sa le dau mancare "speciala", de cand a aparut.. (dar le-am mai dat, din cand in cand, recunosc). E clar mai comod, dar am preferat sa le hranesc cum le-am hranit si pana atunci si au murit de batranete (fiecare atingand varsta considerata maxima pentru rasa respectiva) si nici nu au avut nevoie de medic altfel decat pentru vaccinuri - pana in 1990 si ceva numai impotriva rabiei.
    Acum nu mai am un caine al meu, dar am in grija unul care mananca orice. :) Nu-i dau orice, evident, dar evit, pe cat posibil, mancarea din comert - in special bobitele (stapanii ei, insa, prefera mai mult alimentele speciale, fiind mai comod).
    Multumesc pentru informatii. Am retinut ideea binefacerii otetului pentru ca unul dintre motani are varsta de 13 ani si in caz ca va avea probleme (sper sa nu fie sau sa fie cat mai tarziu) sa stiu ce sa-i dau. :)
    In una dintre vizitele la veterinar am intalnit o doamna care venise cu pisicile la vaccinat: una (mama) avea 21 de ani si "puiul" avea varsta de 18 ani - si ea zicea ca si-a hranit pisicile numai cu alimente obisnuite.
    Noapte buna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana, eu le mai dau si bobite, pentru a mai taia din cheltuieli, dar baza ramane mancarea pregatita de mine, doar motanul nu primeste deloc bobite pentru ca a avut problemele acelea urinare in trecut si l-am pus la dieta stricta.
      Otetul cu apa e minunat, daca o sa te uiti pe linkurile puse de mine o sa vezi persoane disperate care au rezolvat problemele urinare cu otet, sunt atat de recunoscatoare ca am gasit site-ul ala, motanul asta e sufletul meu, nu pot explica in cuvinte cat de mult il iubesc si cat am suferit atunci.

      Dar ce pisici matusalemice ai intalnit tu?!?! :))))))
      Auzi mama de 21 de ani :))) nu am mai auzit de pisici cu varste atat de venerabile.
      Matusa mea a avut un motan (necastrat) care a primit mancare normala si a trait pana la aproape 19 ani, fiul lui a fost sterilizat si a murit de blocaj renal, a facut pietre si i s-a blocat uretra cum a patit si motanul meu, deci cine are motan sterilizat trebuie sa fie atent.

      Delete
  8. Interesant articolul și mulțumesc pentru informații!
    Weekend cu mult soare îți doresc!
    Pupici.

    ReplyDelete
  9. otet cu apa? nu stiam, o sa-i dam si noi lui Bijou!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leacul asta e ceea ce l-a salvat pe motanul meu..ma apuca si acum fiorii cand imi amintesc de episodul cu sonda si cum avea infectii urinare iar acum e ditai motanoiul, spaima soarecilor si a vrabiutelor si nu am mai avut nici un episod urat.

      Delete
  10. Nici nu m-as fi gandit ce au putut face si din hrana animalelor...
    Noi avem niste chiriasi la Botosani foarte pasionati de animale si au inceput sa hraneasca si cainii soacrei mele tot cu bobite, pe motiv ca soacra mea nu ii hraneste bine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pacate toata lumea se gandeste doar la profit..sunt intr-adevar cateva marci de hrana pentru animale superpremium care sustin ca nu folosesc mortaciuni sau carne stricata cu plastic cu tot in mancarea lor, dar stii cum e , cand nu vezi cu ochii tai nu poti fi sigur ce pune altul in mancare, exact din motivul asta eu si pentru hrana noastra cumpar mancare cat mai putin procesata, pentru ca sanatatea mea sau a animalului meu nu e prioritate nimanui si daca eu ma culc pe o ureche si las corporatiile sa se preocupe de sanatatea mea nu trebuie sa ma mir de ce ma imbolnavesc.
      Da, si eu le mai dau bobite cainilor pentru a mai reduce costurile, dar nu-mi imaginez cum ar fi sa ii hranesc doar cu asa ceva, plus ca nu am cum sa uit cat am suferit cu motanul, am fost distrusa atunci si totul i s-a tras de la bobite si noroc ca nu m-am lasat eu batuta si am schimbat totul dupa capul meu si sfantul google ca evident ca veterinarul nu te invata ceea ce am scris in articol pentru ca veterinarul are un biznis de condus si un comision de primit, la fel ca si doctorul, e o lume foarte trista lumea asta in care nu poti avea incredere in cei care ar trebui sa te indrume cum sa te mentii sanatos.

      Delete
  11. Eu am incercat sa ii dau catelusei mele mancare gatita , cu toate vitaminele posibile , dar dupa un an a inceput sa se imbolnaveasca de ficat si doctorul a trecut-o pe mancare uscata ! Are carnita totusi mancarea care o folosesc si de cand i-am dat-o nu a mai avut nici o problema !
    Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. E foarte bine ca ai gasit metoda care functioneaza optim la catelusa ta!
      Pupici!
      PS. nu stiu cum procedezi tu si nu ma hazardez sa fac presupuneri, deci nu ma intelege gresit te rog, mai degraba scriu asta pentru cine mai citeste la comentarii, mesajul nu e neaparat indreptat catre tine.
      E gresit sa i se dea animalului doar carne tip muschi, gen pulpa, sau ceafa, pentru ca animalul in salbaticie nu mananca doar muschiul, carnea muschi predispune organismul la inflamatie iar inflamatia duce la boala, de aceea animalul trebuie sa manance si organe, piele si oase pe langa carnea muschi, iar aminoacizii din organe, piele si oase vor echilibra profilul aminoacizilor din carnea musculara si astfel nu se ajunge la inflamatie excesiva.

      Delete
  12. Replies
    1. Buna Irina..uite isi face tiroida mea de cap si nu ma simt chiar in elementul meu..am si o perioada de insomnie..parca sa zic ca de azi s-au mai asezat un pic lucrurile.
      Multumesc de intrebare, chiar m-am simtit bine sa vad intrebarea ta.
      Te imbratisez!

      Delete
    2. Pai am vazut ca n-ai mai scris si vroiam sa stiu daca esti bine... Sper sa ti revii curand si sa ne mai bucuri cu postari noi din Grecia ta insorita. Nici eu nu-s in forma maxima, dar la mine e ceva de ordin sufletesc, o nemultumire... sper sa nu intru asa in sarbatori ca nu e a buna... Multa sanatate, iti trimit ganduri bune si o imbratisare!

      Delete
    3. Of, imi pare rau :(
      Domnul sa iti aline sufletul!
      Am zis hop inainte sa sar, azi am avut iar o zi proasta :(
      Multa sanatate si tie,iti trimit ganduri bune, Domnul sa fie alaturi de tine!
      Te imbratisez.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...