Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

01 November 2015

Creveti cu usturoi




Iubesc usturoiul, patrunjelul, uleiul de masline si sucul de lamaie asa ca reteta aceasta e exact pe gustul meu.
O reteta usoara, rapida si sanatoasa.
Am folosit creveti congelati care sunt prefierti.
Am ales crevetii acestia mici pentru ca sunt singurii fara e-uri..nu inteleg de ce crevetii congelati trebuie sa aiba e-uri...

Am folosit:
ulei de masline- nu pot sa zic cantitatea exacta dar fundul tigaii a fost acoperit in intregime de ulei
aproape 2 capatani de usturoi
sucul de la o lamaie
500 gr creveti prefierti
patrunjel-muuult patrunjel :))
1-2 ardei uscati iuti (chilli)
1 praf de paprika ( am folosit aprox 1/8 lingurita)
sare

Pergatim dinainte ingredientele, tocam usturoiul si patrunjelul, stoarcem lamaia.
Intr-o tigaie incingem uleiul de masline si adaugam usturoiul tocat marunt si ardeiul iute uscat, lasam la calit pana ce usturoiul capata o usoara tenta aurie, nu lasam usturoiul mai mult deoarece e posibil sa se amareasca.
Presaram un praf de parika si sare si amestecam.
Adaugam crevetii si amestecam sa se imbrace crevetii in ulei de masline.
Crevetii mei fiind prefierti nu trebuie gatiti foarte mult, maxim 2-3 minute pentru ca altfel se intaresc si devin gumosi.
Peste creveti punem sucul de lamaie si amestecam.
Dupa ce am oprit focul adaugam patrunjelul tocat.
Chiar daca reteta are mult ulei nu e gretoasa datorita sucului de lamaie si a usturoiului..

Recomand sa se toace manual usturoiul pentru ca tocatul la robot ii va da alta consistenta si gustul mancarii nu va fi la fel de bun, eu m-am grabit de data asta si am dat la robot usturoiul si am vazut ca nu iese la fel de gustos ca atunci cand e tocat manual.




14 comments:

  1. Chiar si crevetii proaspeti se lasa pe foc doar cateva minute, altfel se usuca prea tare. Retetele cele mai bune sunt cele cu ingrediente putine :) Cei mai buni creveti pe care i-am mancat vreodata erau doar fierti in apa cu sare. Dar proaspeti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, si crevetii proaspeti se intaresc daca sunt gatiti prea mult.
      Eu nu iau proaspeti din comoditate! :))

      Delete
  2. cum se face ca azi ne-am gandit la mancare amandoua? :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. E duminica, avem activitati casnice! :)))

      Delete
  3. eu prajesc crevetii in putin unt si îi amestec în salata proaspata (salata verde, rosii, castraveti, papaia, pepene galben, etc) ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, sunt foarte buni si prajiti in unt, mai cu seama ca mie imi place mult untul. :))
      Eu ii pun si in orezul prajit chinezesc.

      Delete
  4. Si mie imi plac crevetii.Iubitul meu ii gateste in acest fel, si ii mancam cu paste.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daa, sunt foarte buni si cu paste! Yumm.

      Delete
  5. Ce bine arata!nu am mancat creveti pana acum ,dar exista un inceput pentru orice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azi am avut chef de ceva cu mult usturoi asa ca am facut crevetii :))

      Delete
  6. multumim pentru recomandari ! O sa mai cumpar si eu o punga de creveti mici congelati (aici sunt mai ieftini). Eu ii servesc alaturi de paste.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O femeie, crevetii pe care ii iau eu sunt exact astia http://www.royalgreenland.com/uk/Seafood/Shellfish/Cold-water-prawns.aspx
      Pretul este mare dar asta pentru ca sunt salbatici si nu contin e-uri..la ingrediente au doar creveti, apa, sare.
      M-am uitat la toate marcile de aici si toate au e-uri in ele, sotului meu nu i-a venit sa creada dar asta e realitatea, eu proaspeti nu cumpar pt ca nu am chef sa stau sa curat la ei..as fi preferat unii mai mari dar cei mari sunt de cultura si au si e-uri, asa ca uite-te pe eticheta ca acolo vei vedea clar daca au sau nu e-uri.
      Noi nu mancam des creveti asa ca ii cumpar pe astia desi pretul e destul de prohibitiv.

      Delete
  7. Usturoi, lamaie, patrunjel, ulei de masline... oricand, dar nu creveti! :) Am senzatia ca degetelele astea mici cu ochi ma privesc din farfurie! :)) O singura data am mancat - la insistentele altora si pentru a nu zice ca nu-mi plac pana nu gust... :) Unul l-am simtit din plin (bun la gust), al doilea aproape ca l-am inghitit fara sa ating cerul gurii si limba (exagerez, desigur) si al treilea... n-o sa fie decat in caz de forta majora! Chiar mai multi in caz de forta majora. :)
    Iti doresc o zi minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu am inceput tarziu sa mananc creveti :)) nici acum nu mananc des creveti.
      Sunt gustosi daca sunt preparati cum trebuie.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...