Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

02 November 2015

Crema demachianta facuta acasa



E o intreaga nebunie cu cremele de demachiat, unul dintre cele mai cunoscute produse fiind crema demachianta Eve Lom care costa o gramada de bani si al carei principal ingredient e uleiul mineral!!!
Nu o sa folosesc un produs cu ulei mineral asa ca am incercat sa fac eu o crema demachianta din ingrediente benefice tenului, o crema multifunctionala pe care o pot folosi si pe ten si de ce nu si pe corp.
Ideea cremelor demachiante e sa foloseasca uleiul ca ingredient de curatare si demachiere pt a nu elimina excesiv sebumul protector al pielii fortand astfel pielea sa supraproduca sebum si in felul acesta sa ingrase tenul, produsele care fac spuma si contin SLS/SLES sunt mult prea agresive cu pielea si elimina sebumul de pe ten si astfel tenul se va ingrasa.
Cremele demachiante "topesc" machiajul prin emulsionarea uleiurilor si curata tenul foarte bine.
Se maseaza tenul cu o cantitate mica de crema si apoi se curata fata cu un prosopel de baie care a fost trecut prin apa fierbinte si e inca caldut cand stergem fata de rezidurile de machiaj.
Am citit mult pe net si am vazut persoane foarte foarte incantate de aceasta metoda de demachiere si cum fondul meu de ten e destul de greu de demachiat am zis sa fac si eu aceasta crema demachianta sa vad cat de usor va curata machiajul, am incercat sa curat tenul cu ulei cu rezultate pozitive dar nu imi place consistenta uleiului si cred ca aceasta crema va fi mai potrivita pentru mine.

Ingredientele alese de mine sunt unt de shea, un ulei uscat care contine un mix de uleiuri (aveam sticla asta in casa si i-am gasit intrebuintare), ulei de masline, ulei de ricin, ceara de albine, coenzima Q10, ulei esential de lemn de trandafir, ulei esential din seminte de morcov.
Uleiul de ricin folosit in reteta este un ulei adanc penetrant, care ajuta sa curate in profunzime tenul. 
Uleiurile esentiale le-am ales pentru proprietatile regenerante si antiage pe care le poseda.

Am folosit:
1/4 cup unt de shea
1/4 cup ulei (am umplut 3/4 din masura cu uleiul uscat si restul de 1/4 cu ulei de masline)
2 linguri ulei de ricin
1 lingura ceara de albine
2 picaturi ulei esential de lemn de trandafir
3 picaturi ulei esential de morcov
5 picaturi coenzima Q10

Punem toate ingredientele in afara uleiurilor esentiale si a coenzimei Q10 intr-un vas si apoi pe baie de aburi si le lasam pana se topesc untul de shea si ceara de albine.


Dupa ce untul de shea si ceara de albine s-au topit lasam cateva secunde sa se raceasca un pic compozitia si adaugam uleiurile esentiale si coenzima Q10 si amestecam bine.


Lasam compozitia sa se intareasca, putem sa o punem la frigider ca sa grabim solidificarea.


Cand compozitia s-a solidificat putem sa o mai amestecam si apoi o transferam in borcan.


Compozitia rezultata este o crema usoara, lejera, care se topeste rapid in contact cu pielea.
Daca se doreste o crema un pic mai groasa se mai adauga o lingura de ceara de albine.
Eu am vrut sa aiba o consistenta mai moale ca sa se topeasca mai bine cand demachiez tenul.
Frumusetea acestei creme este ca nu putem da gres cu ea, daca e prea subtire o punem pe vas si apoi pe baie de aburi cu 1 lingura ceara de albine in plus, topim compozitia, omogenizam si turnam in borcan.
Daca e prea groasa punem compozitia intr-un vas si apoi pe baie de aburi si adaugam 1 lingura de ulei in plus, topim compozitia, omogenizam si punem in borcan.
Evident ca vasele se curata bine si se sterilizeaza ca sa impiedicam contaminarea cremei.
Nu se foloseste mai mult ulei esential deoarece poate fi iritant pentru ten si daca crema e folosita la demachiere poate irita si ochii.
Cine are ten sensibil poate elimina uleiul esential.
Uleiul de ricin e foarte important in aceasta formula, el curata profund porii, dar nu trebuie folosita o cantitate mai mare deoarece daca e in procentaj mai mare poate usca tenul.
Crema se pastreaza cateva saptamani bune chiar si fara conservant deooarece nu contine apa care sa fie un  mediu propice dezvoltarii bacteriilor.
Crema mea miroase minunat, are o consistenta care imi place la nebunie, o voi folosi ca demachiant dar si pe post de crema, este o crema care are doar ingrediente naturale si benefice tenului.





10 comments:

  1. Adica ai facut κεραλοιφή ? Bravo ! Hidrateaza pielea de minune. Nu m-as fi gandit ca merge si pe post de demachiant.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dani, habar n-am ce e κεραλοιφή , banuiesc ca e vreo alifie/crema cu ceara de albine :))
      Eu am facut cleansing balm si l-am tradus crema demachianta desi traducerea nu e chiar una fericita :)) inspiratia retetei e de la americani dar cred ca acesta crema e universala, in mai toate culturile s-a folosit ceara de albina in diverse unguente.

      Delete
  2. Foarte explicit descris modul de preparare si super prezentarea!
    Am salvat link-ul, dar n-o sa afirm ca voi face curand aceasta crema desi ar trebui, pentru ca imi plac produsele cosmetice cat mai naturale… Crema aceasta mi se pare super si pentru hidratare sau catifelare…
    Felicitari pentru realizare si multumesc pentru reteta.
    Sa ai o minunata zi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie imi plac produsele naturale si ceea ce cumpar selectez functie de ingrediente.
      Nu e prima crema pe care o fac dar e prima data cand ii dau consistenta aceasta mai moale ca sa o folosesc si la demachiat tenul.

      Delete
  3. Ce fain, Luiza! Facusem si eu odata un demachiant si era minunat. Uite de asta vorbesc:

    http://irmarina.blogspot.ro/2014/03/demachiant-din-4-ingrediente.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de sugestie, o sa ma uit, ma intereseaza variantele facute acasa :)

      Delete
  4. Si pe mine ma intereseaza cremele facute in casa, dar zau ca nu mai imi gasesc timp si pentru asta.
    Mai incolo, un an, doi, trei...ma apuc si eu!

    ReplyDelete
  5. Eu folosesc doar ulei de masline pentru a ma demachia dar nu ma deranjeaza deloc sa gasesc variante la fel de bune,ca sa mai schimb putin ritualul.O sa adun tot ce am nevoie pentru a o prepara si ma apuc de treaba.

    Multumesc pentru reteta!

    Te pup!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...