Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

30 October 2015

Supa crema cu cartof dulce



Nu am reinventat eu roata, toata lumea stie sa faca o supa crema de legume si combinatiile sunt infinte, functie de preferintele fiecaruia, nu am vazut insa pe nicaieri combinatia pe care o folosesc eu si cum supa aceasta este preferata noastra am zis sa o impartasesc cu voi, poate s-o mai bucura cineva de gustul ei.



Supa aceasta este o supa antiraceala si anticancerigena, este o supa foarte sanatoasa care se face simplu si rapid.
Ceapa si usturoiul sunt foarte bune in preventia racelii si in caz de raceala ajuta organismul sa o depaseasca mai repede si alaturi de conopida sunt ingrediente cu proprietati potent anticancerigene.
Cartoful dulce are multa vit C si mult acid pantotenic (vit B5) aceste doua vitamine sunt utile celor care sufera de oboseala si stres.
Morcovul si cartoful dulce prin antioxidantii lor care le ofera culoarea portocalie  au proprietati antiage, imbunatatesc vederea, ajuta pielea sa se mentina sanatoasa, previn cancerul.
Betacarotenul se absoarbe mai bine in prezenta grasimilor, de aceea supa mea are si grasimi sanatoase in ea.
Toate ingredientele intaresc imunitatea organismului, previn bolile cardiovasculare si cancerul.




Am folosit:
1 cartof dulce
1 cartof
1/2 conopida mica
1 morcov
1 ceapa
10 catei de usturoi (dar evident ca se pune dupa gust, noua ne place mancarea cu mult usturoi)
4-5 linguri ulei de masline
aprox 20 gr unt impartit in 2

Ceapa se caleste in ulei de masline, pasul acesta va da un gust mai bun supei, dupa ce ceapa s-a calit adaugam o parte din unt si punem si usturoiul la calit pentru 1-2 minute.
Dupa ce ceapa si usturoiul s-au calit adaugam legumele taiate in bucatele si apa cat se acopere cu aproximativ un deget si fierbem pana sunt gata legumele.
Pasam cu un blender, adaugam restul de unt si asezonam cu sare, piper alb si putina nucsoara.
Din cantitatile de mai sus rezulta aprox 3-4 portii.
Daca supa este prea groasa o mai rarim cu apa clocotita.
Cateii de usturoi pe care i-am folosit sunt de marime mica spre medie, am folosit 10 catei si aroma supei nu e incarcata de usturoi, dar depinde si de soiul usturoiului si cat de picant este, de aceea incercati reteta cu mai putin usturoi.
Este foarte gustoasa si daca se renunta la unt poate fi un fel de mancare foarte bun si pentru post.
O servesc cu piper proaspat macinat, fulgi de ardei iute, patrunjel si cepsoara.





15 comments:

  1. Nu ma omor cu supa crema,dar cea de ciuperci imi place.Weekend placut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noua ne plac foarte multe supele crema si acum in perioada asta rece fac la greu.
      Un weekend placut si tie, Floricico!

      Delete
  2. Suuuuper !Vreau sa o incerc,merci pentru reteta.Ce bine arata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca o incerci sa imi zici daca ti-a placut.
      La noi a devenit favorita noastra

      Delete
  3. Și noi iubim supele crema dar cu cartof dulce și conopida nu am făcut, O sa încerc și varianta asta cu prima ocazie. Sunt curioasa acuma ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si noi iubim cremele si fac o gramada de combinatii dar asta a devenit favorita noastra, sotul meu e destul de mofturos dar supa asta i-a picat cu tronc :)) bine, sigur ca gusturile sunt diferite si sper sa va placa daca o faci.

      Delete
  4. Alaltaieri din lipsa de cartofi am facut scordalia in care am adaugat si un cartof dulce marisor. A fost perfecta si cred ca de acum incolo o voi face mereu asa :) Imi plac tare mult cartofii dulci. Si da, se " asorteaza " cu usturoiul :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce idee intersanta cu scordaliaua cu cartof dulce! O sa o tin minte!
      Si mie imi plac cartofii dulci, sunt deosebiti si fini la gust.

      Delete
  5. Imi plac la nebunie si supele crema!
    Am o prietena care incearca tot felul de retete. Cand beau la ea un pahar cu suc nu-mi mai e foame aproape toata ziua! Azi mi-a dat sa incerc o supa crema (cruda) din morcovi, cartofi, ardei rosii, gogosari, castravete (pentru zeama), ceapa (toate macinate in blender) si a zis ca a pus "un pic de usturoi" :)) Am mancat pe nerasuflate, si abia la ultima lingura mi-am dat seama ca usturoiul era mai mult decat un pic si... mirosul de usturoi nu s-a potrivit cu planul meu de mai tarziu, dar am rezolvat-o mancand cateva cuisoare, coaja de scortisoara si frunze de patrunjel - sa fiu sigura ca se duce mirosul! :))
    Salvez linkul, sa... i-l expediez. :) Multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diana, prietena ta cred ca a facut ceva similar cu gazpacho, doar ca la gazpacho nu se pun morcovi si cartofi.
      Si tu rezolvi problemele cu cuisoare si scortisoara? :))
      Sotul meu a mancat azi o portie de supa si mi-a zis sa fac iar, nu mai ajung sa fac alte combinatii :)) e innebunit dupa reteta asta :))
      Sper sa ii placa prietenei tale.

      Delete
  6. supele-crema sunt preferatele mele. mersi pentru reteta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Supele crema sunt bestiale. Sper sa iti placa reteta daca o incerci. pup

      Delete
  7. Noua ne plac tare mult cremele. Preferata noastra e cea cu dovlecei (eu pun 2 dovlecei verzi cu tot cu coaja, 2 morcovi, 1 cartof, putina telina, usturoi si patrunjel)
    Am sa incerc aceasta reteta cat de curand. Chiar mi s-a facut pofta acum!
    Vroiam sa spun unde fac eu putin diferit. Tu spui ca dupa ce se face ceapa si usturoiul, adaugi celelalte verdeturi si apa. Data viitoare incearca asa: dupa ce se face ceapa si usturoiul, adauga celelalte verdeturi taiate cubulete (cum obisnuiesti tu sa le tai) si tine pe foc timp de vreo 3-5 minute, amestecand mereu. In felul acesta se amesteca bine gusturile, se fac putin cu vaporul lor. Abia apoi adauga apa. Eu, personal, simt diferenta, parca ia si crema un gust mai bun si mai intens.
    Abia astept sa iti incerc reteta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, da, uneori sotez si eu legumele, depinde cat de mult ma grabesc cu masa, dar de ex la ciorba de fasole mereu sotez separat legumele si la fel mi se pare si mie, ca mancarea capata un gust mai bun, chiar daca e mai multa bataie de cap.
      Preferata noastra e reteta asta cu cartof dulce, mai fac si din broccoli cu lapte si smantana, mai faceam si crema de fasole cu unt si praz.
      O sa incerc sa fac crema si din cartof dulce, linte rosie si morcov, cred ca si asta o sa iasa buna :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...