Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

20 October 2015

Remedii naturale impotriva racelii




Remediile acestea sunt testate de mine pe parcursul a mai multor ani si pot sa zic ca functioneaza.
Eu nu mai folosesc pastile la raceala pentru ca atunci cand le foloseam nu ma ajutau, am remarcat ca leacurile astea babesti sunt mult mai eficiente, asa ca nu are sens sa dau bani aiurea pe medicamente care nu ajuta si doar afecteaza ficatul.
Cand racesc nu ma rezum la un singur remediu ci atac raceala pe mai multe fronturi folosind mai multe remedii in acelasi timp.
Si foarte important e ca atunci cand simtim ca ne ia raceala sa ne ferim de frig sau curenti de aer rece.




Miere amestecata cu radacina proaspata de ghimbir razuita pe razatoarea mica, amestecam totul bine si tinem borcanul la frigider, altfel la temperatura camerei va mucegai, la frigider se mentine bine chiar cateva saptamani.
Un leac preventiv foarte bun si care amelioreaza simptomele de usturime in gat iar daca e luat din timp poate chiar stopa debutul unei raceli.
Mixtura aceasta de miere cu ghimbir poate fi luata zilnic fara probleme pentru a preveni racelile.

Ceai de condimente (baton de scortisoara, cuisoare intregi, sunt de preferat condimentele integrale deoarece sunt mai potente decat cele pudra) - se fierb condimentele aproximativ 10 min, apoi se opreste focul si se adauga un ceai preferat pentru gust, eu folosesc rooibos dar merge folosit orice ceai, se indulceste cu miere si se bea acest ceai de mai multe ori pe zi.
Eu beau ceai de rooibos cu condimente si cand nu sunt racita pentru a preveni racelile.

Ceai de ceapa - un remediu excelent pentru bronsita, cu acest ceai a inceput calatoria mea in lumea remediilor naturiste cand la o bronsita urata nu am avut pic de ameliorare cu tratamentul alopat de la doctor si am decis sa incerc acest ceai.
Dupa primele inghitituri (fara sa exagerez catusi de putin) a inceput sa ma lase tusea.
E un ceai care trebuie baut des, o cana nu e suficienta, dar atata vreme cat se soarbe din el pe tot parcursul zilei tusea e tinuta in frau.
Se fierbe o ceapa intreaga cu coji cu tot cateva minute cu putina apa, se mai pot aduaga si coji de nuca pentru a face ceaiul mai potent.
Ceaiul se bea neindulcit pentru ca are un gust asemanator cu ciorba si atunci numa' gustoasa nu ar fi o ciorba dulce :))
Acest remediu a fost folosi si de alte persoane dragi mie tot cu rezultate bune, doar ca gustul nu e unul grozav si lucrul aceste poate descuraja consumul lui.

Supa de pui - un remediu dovedit stiintific ca ajuta la raceala, daca supa e facuta dintr-o gaina de tara cu atat mai bine.
Se fierbe gaina cateva ore la foc mic ca sa se transfere toate proprietatile din oase in zeama, se mananca cu patrunjel proaspat tocat care e o sursa mare de vit C.

Tuica fiarta - un remediu excelent, tuica o fierb cu baton de scortisoara, cuisoare si boabe de piper, e chiar mai eficient decat ceaiul de condimente dar mie alcoolul nu imi face chiar bine asa ca nu folosesc acest remediu in mod uzual si in locul sau folosesc ceaiul de condimente.

Extract de frunze de masline - un alt remediu excelent care trebuie luat imediat cum simtim ca ne ia raceala, nu stiu cum functioneaza, are actiune antibacteriana iar raceala e de obicei virala, deci nu inteleg mecanismul dar stiu ca am fentat deja 2 raceli cu acest remediu.

Turmeric si ulei de cocos - uleiul de cocos are proprietati antimicrobiene iar turmericul are antioxidanti si efect antiinflamator, se iau impreuna deoarece uleiul de cocos ajuta in absorbtia curcuminei, ingredientul activ minune din turmeric, peste pudra de turmeric se pune si putin piper negru, acest lucru ajutand iar in absorbtia curcuminei.

Ceai de ghimbir cu suc de lamaie si miere - un ceai potent antiraceala cu vit c si antioxidanti.
Se infuzeaza radacina de ghimbir in apa clocotita, dupa ce apa s-a mai racit se adauga suc proaspat stors de lamaie si miere.

Ceai de roinita - un ceai minunat care e eficient in combaterea racelii deoarece are actiune antivirala.

Tinctura de propolis - un remediu apicol bun antiraceala dar cu gust nu la fel de bun, de aceea iau propolisul cu o lingurita de miere.

Ceai de salvie - un ceai testat de o persoana draga mie cu rezultate bune, salvia isi trage numele de la a salva, nume dat de romani care ii venerau proprietatile curative.

Gargara cu sare - sarea e un bun antimicrobian astfel apa cu sare e un remediu bun pentru infectia din gat. Se foloseste sare grunjoasa.
Se face gargara de cat de multe ori e nevoie.

Baia fierbinte, cand simtim primele semne de raceala e bine sa facem o baie fierbinte, in felul acesta cream o febra artificala care omoara microbii.
Dupa baie ne infofolim in halat de baie sau haine groase si ne punem sub patura la transpirat, bem un ceai antiraceala cat stam sub patura.

Febra, atata vreme cat nu urca la temperaturi periculoase, nu trebuie combatuta, febra e raspunsul natural al sistemului imunitar si sistemul imunitar trebuie lasat nestingherit sa isi faca treaba.
Microbii nu supravietuiesc temperaturilor ridicate, organismul stie ce face, dar daca stopam febra stopam mecanismele de insanatosire si prelugim raceala.
Pentru disconfortul cauzat de febra putem folosi comprese inmuiate in otet.

Dar cel mai bine tratam raceala prin preventia ei, asta inseamna sa avem zilnic in dieta alimente care ajuta in lupta cu microbii, usturoi, ceapa, macese, catina, miere, polen, propolis, citrice, verdeturi, ceaiuri de plante si sa eliminam alimentele care ne afecteaza imunitatea cum ar grasimile trans (hello margarina), zaharul in exces din patiserii, sucurile chimizate.




23 comments:

  1. Pune pe lista si ceaiul de flori de soc. La fel si tnctura din fructele aceleiasi plante. Merge si un lichior :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce interesant! Eu nu am consumat pana acum florile de soc, cred ca doar prin copilarie sa fi baut pe undeva socata :)
      Eee, deja cu lichiorul o dam in boala :)) mai cu seama cu unul de rodie sau de portocale :))

      Delete
  2. Eu am mancat o portocala zilnic pe tot parcursul iernii si nu am racit deloc. Vitamina C e sfanta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vit C chiar e sfanta..ma mai apuca uneori sa-mi incep ziua cu o cana de apa calduta in care am pus sucul unei lamai, chiar de maine o sa reiau obiceiul, am multi lamai in curte si nu-s niciodata in pana de lamai :))

      Delete
  3. ghimbir ,lamaia si miere - combinatia perfecta pentru raceala. sanatosi sa fim! pupppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din aceeasi combinatie fac vara limonada, iese delicioasa! pupi

      Delete
  4. Bună Luiza!
    Ceaiul de ghimbir,lămâie și miere îl voi încerca și eu!
    O zi excelentă îți doresc!
    Pup cu drag și mulțumesc de vizită!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vezi ca ghimbirul e putin picant dar mie mi se pare un ceai foarte gustos si chiar ca alunga raceala :))
      Pup.

      Delete
  5. Bună Luiza!
    Ceaiul de ghimbir,lămâie și miere îl voi încerca și eu!
    O zi excelentă îți doresc!
    Pup cu drag și mulțumesc de vizită!

    ReplyDelete
  6. ca antitermic - ceai de coaja de salcie, ca dezinfectant de gat - o feliuta de lamaie tinuta in gura cam 30 min, supta usurel. sodou, alcool pus la gat in caz de inflamarea amigdalelor, supa de pui, caldura, somn. si gata !:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Interesant remediul cu feliuta de lamaie, de tinut minte!

      Delete
  7. ai scris despre multe si bune remedii in caz de raceala ! as completa doar ca baia fierbinte este buna la picioare: apa fierbinte, peste care se pune un pumn mare de sare grunjoasa si cateva picaturi de spirt, apoi dupa baie, cu picioarele infasurate in prosop gros - ca sa aiba efect baia fierbinte - si nu se mai iese afara pana a doua zi.
    as mai scrie despre cel mai bun remediu: preventia ! si mai ales chiar daca in jur sunt persoane racite, sa nu ai teama ca o sa fii ''contaminat'', frica creeaza conditiile ideale pentru ''a lua'' raceala !
    felicitari pentru subiectul postarii - este anotimpul cand multe persoane racesc !
    cu drag, iti doresc multa sanatate !

    ReplyDelete
  8. Excelent "retetar"! Bine de stiut! :) Si eu stau departe de pastile, de cand ma stiu! Si ma stiu de ani buni! :)) Racesc rar, dar cand se intampla, la dulapul cu minuni de acest gen dau iama. Cel mai mult imi place - si e cel mai usor si comod de preparat (din punctul meu de vedere) si cu efect garantat (inclusiv preventiv) - ceiaul de lamaie: se taie o lamaie felii (cu sau fara a indeparta coaja) si se prepara infuzie. Mie imi place fara zahar - fara zahar mananc si lamaia cruda.
    Decoct de ceapa, la primul simptom de raceala: o ceapa mica, taiata marunt, lasata peste noapte (la temperatura camerei) intr-o cana (250 ml) cu apa; a doua zi se strecoara si se bea apa - efect garantat (la mine, cel putin).
    Despre ghimbir... as manca numai ghimbir, de-ar fi dupa capul meu! :)
    Multa sanatate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu stau departe de pastile de ani buni si imi e mult mai bine asa.
      Interesant decoctul de ceapa, sunt convinsa ca functioneaza pentru ca e cam acelasi lucru cu ceaiul de ceapa si despre acel ceai stiu cu siguranta ca functioneaza.
      Ghimbir in mancare folosesc numai in retetele indiene si chinezesti :))

      Delete
  9. preventia este foarte importanta, ai dreptate!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, preventia e foarte importanta, de aceea noi am pus la rang de cinste usturoiul si ceapa in perioada asta :))

      Delete
  10. noi nu am racit de 5 ani si sper sa o tinem asa.
    Din solutiile incercate de noi si neamintite aici: catina pt vitamina C (in Ro e mai ieftina decat citricele si mai proaspata); ceai de cimbrisor pt tusea latratoare, reziduala, ce ramane pe durate lungi; in loc de tuica eu fac cate o cana de vin fiert fix cand simt ca m-a luat frigul, sa puna sangele in circulatie si apoi sa adorm tun, si ii adaug din belsug condimente volatile: frunze de dafin, scortisoara, cuisoare, boabe de piper, ghimbir, si miere sa il pot bea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de completari.
      Nu am incercat ceaiul de cimbrisor pana acum.
      Eu nu fac tuica, am testat pe mine si functioneaza ff bine, scoate bine raceala dar alcoolul imi perturba somnul asa ca nu pot apela la tuica fiarta, din acelasi motiv nu beau nici vin-atat fiert cat si nefiert cu toate ca imi place un pic de vin in ambele variante si cred ca un vin fiert cu condimente e un leac preventiv excelent.

      Delete
    2. nici eu nu suport mirosul de alcool, dar la vin e mai putin si prin fierbere se mai evapora.

      Si inca un lucru neaparat de amintit: sport si moralul sus. Cu asemenea arsenal scris aici frica de raceala nu are cum sa ne mai atinga! Suntem puternici, si mai ales nu ne pasa. Nu stiu cum sunteti voi, dar la mine cel mai mare dusman e propriile ganduri ...

      Delete
    3. Culmea e ca la mine cele mai urate efecte sunt de la vin..daca beau vin ma trezesc in toiul noptii cu niste ameteli groaznice de simt ca o sa lesin instant..nu conteaza daca vinul e facut in casa sau de cumparat, rezultatul e acelasi si la mine baut de vin inseamna maxim 5 linguri de vin, deci nu beau cine stie ce cantitate, cred ca sunt sensibila la sulfitii din vin.
      Am vin de casa din struguri nestropiti de la o prietena si nu pot sa beau, nici nu pot sa gatesc cu el ca am fix aceeasi reactie.

      Delete
  11. Frumoasa selectie de remedii, Luiza, plus adaugirile pretioase de la cititorii tai! Super!
    La noi merge ceaiul de soc pentru tusea seaca si cel de isop pentru tusea cu flegma; isopul e si un excelent antitermic. Bine ca mi-ai amintit de ceaiul de ceapa! Stiu ca se mai pune in el si inima aceea semi-lemnoasa dintre miezul de nuca.
    Te invidiez pentru lamaii din curte. Cat de importanta e vitamina C in raceala! Ieri am surprins-o pe fetita mea ca a capturat de pe masa o jumatate de lamaie si o savura ca pe savarina; o fi un semn ca o paste o raceala.
    Sa nu uit de uleiul esential de cimbru (5 picaturi) pe miere (o lingura) sau pe miez de paine. E, pentru noi, un antibiotic eficient. Inainte de masa de 2-3 ori pe zi macar 5 zile.
    A propos de ceapa, stiu ca in stare cruda, ea capteaza din incapere microbii si virusii. Eu o "uit" noaptea langa patuturile copiilor cand sunt raciti.
    Oricum, sfanta e prevenirea. Noi preveneam cu catina in miere. Anul asta am cam intarziat, nu am intervenit la timp si inca ne luptam cu racelile...
    Asa ca, va rugam, pomeniti-ne la rugaciune!
    Imbratisari duioase va trimitem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna Cristina!
      Am multe uleiuri esentiale dar mereu mi-a fost teama sa le iau intern, foarte interesant ce imi spui de uleiul esential de cimbru!!
      Si eu am apelat la trucul cu ceapa taiata in doua si pusa langa cap.
      Da, la ceaiul cu ceapa se pune si coaja aceea interna cat si coaja externa de la nuca dar eu am incercat si ceai de ceapa simplu, facut doar din ceapa cu coaja cu tot si e foarte eficient.
      Imi pare rau ca va luptati cu raceala, sper sa treaca cat mai repede!
      Imbratisari si urari de bine!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...