Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

06 August 2015

Orez prajit (Fried Rice)


Orezul prajit este o reteta chinezeasca foarte populara.
Sunt nenumarate retete de oraz prajit, versatilitatea fiind ca se face cu resturile care se gasesc in casa, eu insa folosesc mereu ingredientele acestea pentru ca asa este reteta pe care am urmat-o prima data, mi-a placut si nu vreau sa schimb nimic la ea.

-orez
-morcovi
-mazare
-partea verde de la ceapa verde
-ciuperci
-creveti
-oua zapacite sau omleta
-ulei pentru prajit (am folosit ulei de cocos, ulei de masline, unt)



Dupa ingredientele enumerate reteta nu pare foarte apetisanta dar este foarte gustoasa, ouale merg foarte bine in reteta, ele dau o textura mai cremoasa mancarii, nu se indentifica gust de ou, doar imbogatesc gustul.
Recomand reteta asta pentru toate anotimpurile dar mai cu seama vara pentru ca se mananca rece.
Este o reteta potrivita pentru cei carora nu prea le plac legumele pentru ca in reteta asta nu se simt legumele in mod deosebit.
Este o reteta completa pentru ca are toate grupele de macronutrienti:carbohidrati, proteine, grasimi.


Orezul prajit se prepara simplu dar necesita ceva timp cu prepararea legumelor si orezul trebuie fiert cu o zi inainte, in felul asta capata un gust mai bun.
Legumele trebuie calite pe rand, ciupercile trebuie neaparat calite separat pentru ca lasa apa si vor da un gust neplacut orezului prajit a carui caracteristica sunt legumele usor prajite, crocante, legume stir fry.
Ciupercile se pun in tigaia incinsa bine si se amesteca continuu, in felul asta nu lasa apa, nu trebuie gatite mult, doar cat sa se imbrace in ulei.
Ouale se pregatesc separat, eu le-am pregatit intr-o cratita de inox cu fund dublu ca sa nu se prinda.
Am pus ulei de cocos si oua, am pus pe foc si am amestecat continuu pana ce ouale s-au coagulat.
Se pot face si omleta care se marunteste cand se adauga orezului.
Dupa ce avem ouale pregatite si legumele prajite se pune orezul la prajit, dupa ce s-a imbracat bine in ulei adaugam crevetii, asta daca sunt pre gatiti, daca sunt cruzi trebuie si ei trasi un pic in grasime.
Se adauga peste orez si creveti legumele si ouale si se omogenizeaza, se sareaza dupa gust dar orezul e mai bun un pic dulceag.
In acest moment se poate adauga si sos soia dar eu nu pun pentru ca se poate adauga si in momentul in care se serveste.





10 comments:

  1. Arata apetisant :) Cu oua n-am mancat niciodata. Eu fac mai mult rizotto cu legume. Am invatat sa il prepar in 30 de minute, numai sa am orezul potrivit la indemana. Doar ca trebuie consumat pe loc, pe cand orezul prajit vad ca e bun si rece.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si mie imi place risotto dar nu mananca domnul meu, nici pilaful nu ii place..eu nu sunt asa mofturoasa :))
      Noi am mancat mereu orezul prajit la temperatura camerei.

      Delete
  2. chiar nu am incercat cu ou, este o idee!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am avut mari dubii cand am vazut ouale printre ingrediente :)) ma bucur ca am avut curaj sa incerc cu oua si asa am vazut ca merg chiar bine.

      Delete
  3. Arata delicios! Am facut si noi ceva de genul dar fara creveti si in tava pentru ca nu am avut wok. Am sa incerc reteta dupa ce cumpar un wok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu vreau un wok..eu folosesc o tigaie mare dar clar un wok ar fi mai potrivit.

      Delete
  4. Si mie mi-ar placea sa o incerc, nici eu nu aveam habar ca oul merge in orez.

    ReplyDelete
  5. mersi pentru reteta,sunt sigura ca e foarte bun! o sa fac si eu.

    ReplyDelete
  6. Chiar ma intrebam ce fac chinezii astia cu orezul de iese asa delicios!

    ReplyDelete
  7. Nici nu stiam de reteta asta,e musai sa o incerc.Multumesc!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...