Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

03 August 2015

Ceai verde Matcha




Ceaiul verde matcha e un ceai foarte bogat in antioxidanti baut in Japonia.
Traditional era consumat de calugarii budisti in timp ce practicau meditatia, pentru a avea mintea mai alerta, pentru a ii ajuta sa se concentreze si in acelasi timp pentru a avea o stare de calm si relaxare.



Matcha este un ceai care e crescut la umbra pentru a avea un nivel crescut de clorofila, apoi e cules manual, preparat la aburi astfel mentinand nutrientii intacti, apoi e uscat si macinat pentru a deveni pulbere.
Spre deosebire de ceaiul verde unde frunzele se arunca dupa infuzare, la matcha pulberea se dizolva si se amesteca in apa si este bauta impreuna cu ceaiul rezultat.
Gustul este un pic ierbos, seamana putin cu iarba de grau, asta datorita continutului ridicat de clorofila.

Un studiu din 2003 al universitatii din Colorado a descoperit ca nivelul antioxidantului EGCG (epigallocatechin gallate) e de 137 ori mai mare decat cel in ceaiul verde conventional. 

EGCG are actiune anti cancerigenica astfel ceaiul matcha e bun in preventia cancerului.

Antioxidantii (polifenoli) din matcha constituie aproximativ 30% din greutatea frunzelor uscate.

O portie de ceai matcha are nivelul de antioxidanti mai ridicat fata de fructele goji sau decat o portie de broccoli.

Starea de calm si relaxare pe care o confera ceaiul matcha vine de la aminoacidul l-theanine care este in procent mare in acest ceai datorita faptului ca matcha e crescut la umbra.
L Theanine ajuta la eliminarea stresului si la eliminarea anxietatii.

Polifenolii din matcha stimuleaza arderile metabolice, ajuta la scaderea formarii de noi celule grase ajutand astfel la pierderea in greutate.

Scade nivelul colesterolului, ajuta la scaderea tensiunii arteriale si ajuta in prevenirea bolilor cardiovasculare.

EGCG ajuta la diminuarea inflamatiei si in reducerea nivelului de radicali liberi astfel prevenind imbatranirea prematura.

Nivelul crescut de clorofila din matcha ajuta in detoxifierea organismului.

Matcha ajuta sa avem mai multa energie.

Pentru a prepara un ceai matcha se foloseste 1gr pulbere (aprox 1/4 lingurita) intr-o cana cu apa fierbinte (70 gr celsius) si se amesteca energic, traditional se foloseste un tel din bambus dar merge facut si cu un mixer de frappe.

Un ceai matcha de calitate se distinge prin culoarea verde vibranta pe care o va avea ceaiul.

Am cumparat zilele trecute o cutiuta de pulbere matcha..este un ceai scump asa ca nu il beau zilnic dar pentru ca are toate aceste beneficii minunate nu putea sa lipseasca din alimentatia mea. 







10 comments:

  1. In ultimul timp am asa o adversitate pentru ceaiul verde...nu il pot bea simplu din cauza mirosului...sper sa imi treaca...acesta arata foarte bine. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate il infuzezi la temperatura prea ridicata?
      Ceaiul verde trebuie infuzat 2-4 min la o temperatura de 70-80 gr, altfel isi schimba gustul.
      Sper si eu sa iti treaca pt ca dpmdv ceaiul verde e in topul alimentelor de beauty si antiage! :))

      Delete
  2. L-as incerca, daca mi-ar iesi in cale. Cred ca am vazut si ceva retete de dulciuri cu pudra asta verde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am vazut si eu ceva retete cu pudra asta dar nu le-am acordat importanta.
      Eu l-am luat online de aici http://www.biosophy.gr/

      Delete
  3. Very informative post, Louise! I love green tea matcha and consign except drinks and sweets. Maybe you'll like this raw cake with mint and matcha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Сурова торта с матча, лайм, мента и малини - Raw Cake with Matcha, Lime, Mint and Raspberries

      http://vkusnosbety.blogspot.com/2015/01/raw-cake-with-matcha-lime-mint-and.html

      Delete
    2. Thanks Bety, I love raw desserts so sure enough I'll check out your recipe!

      Delete
  4. Ceaiul asta arata chiar vedrde...sau o fi de la aparat? Eu nu il pot bea din pacate, nici macar amestecat cu altceva nu imi place. Asta este, va trebui sa iau antioxidantii din alta parte :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceaiul asta chiar e verde pentru ca are mai multa clorofila.
      Nu cred ca e un ceai care sa placa din prima pentru ca are un gust "ierbos".
      Poate nu iti place din cauza soiului sau poate nu l-ai preparat bine, trebuie infuzat 2-4 min la 70-80 gr altfel isi schimba gustul.
      Dintre soiurile incercate de mine preferatul e cel din Darjeeling India, are un gust usor fructat si e mai light decat un ceai verde obisnuit.

      Delete
  5. iubesc ceaiurile. iata am descoperit ceva nou.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...