Chocolates and dreams

Chocolates and dreams

27 July 2015

Provocarea saptamanii: sucurile!





Cred ca toata lumea stie cat de sanatoase sunt sucurile proaspat stoarse dar mai greu e cu organizarea si spalatul storcatorului de suc.
Cand vine vorba de spalat monstrul de storcator parca ni se sterg din memorie beneficiile si nici nu mai vrem sa auzim de sucuri, cu atat mai putin sa le prestam.
Dar pentru ca sucurile sunt aur lichid pentru sanatatea noastra am luat taurul de coarne si imi lansez provocarea asta, sa beau daca nu zilnic macar de cinci ori pe saptamana un suc proaspat stors.
La mine problema e si de depozitare, este foarte foarte cald aici si legumele si fructele se strica usor, frigiderul il am ticsit si chiar nu am loc de cantitati industriale de legume si fructe si orice om care a facut macar o data in viata un suc stie ca dintr-o plasa de legume iese un paharel de suc.



Prima data am citit de sucuri cand am dat de niste informatii legate de doctorul Gerson care a vindecat multi pacienti de diverse boli (inclusiv cancer) prin renumita metoda Gerson in care se beau multe sucuri proaspete pe zi.
Combinatia cu care trata pacientii era de morcovi cu mere si aceasta e si combinatia mea preferata si totodata cea mai gustoasa combinatie, dar nimic nu e batut in cuie si se poate improviza cu mentiunea ca legumele din familia cruciferelor (si da, e vorba si de atat de renumita kale), spanacul si sfecla au multi oxalati si nu e bine sa le consumam zilnic ca sa nu ajungem la o acumulare mare de oxalati in organism care nu fac tocmai bine, unul dintre efecte fiind pietrele la rinichi.

Cred ca beneficiile sucurilor sunt deja arhicunoscute dar o sa mentionez totusi cateva
-stimuleaza sistemul imunitar
-confera mai multa energie
-ajuta sa avem o dispozitie mai buna/ stabila
-sunt anti inflamatoare
-protejeaza impotriva bolii Alzheimer

Sucurile sunt pline de nutrienti (vitamine, minerale si enzime) si pentru ca nu au pulpa/fibre nu trebuie digerate, si spre deosebire de smoothie-uri intra imediat in sange, si nutrientii din ele sunt purtati acolo unde organismul are nevoie de ei ca sa repare.
Un alt plus al sucurilor e ca nu cauzeaza disconfort intestinal pentru cei cu probleme digestive tocmai pentru ca nu au fibre.

Mie sucurile imi dau o dispozitie de milioane, sunt vesela si toata un zambet si imi dau si energie.

Asadar azi e prima zi a provocarii si am facut un suc din 3 morcovi, 1 castravete, 1 lamaie cu coaja (lamaia e de la lamaii din curte care nu sunt tratati sid e aceea am folosit si coaja) si 2 feliute de ghimbir.
Bun, racoritor si sanatos.



13 comments:

  1. azi am baut de pepene galben si grapefruit! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bravo, bravo! Maine vreau sa iau si eu un pepene galben pt sucuri :)

      Delete
  2. Mi-ai dat si mie un zvac... desi... numai gandul la sita de la storcator imi ia din entuziasm :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa, mult hulita sita! :))
      Te inteleg ca si mie imi da fiori dar sunt pusa pe fapte mari haha :))
      Hai ca nu e mare lucru, macar de 3 ori pe saptamana si deja face o diferenta mare.

      Delete
  3. Am avut o perioada cand ma mobilizam mai bine (in febr/martie/aprilie) si portionam pt 2-3 zile legume, dimineata adaugam ceva fructe din congelator si aveam un mic dejun impecabil. Dar acum....
    Eu am blender asa ca fac smoothie. sunt multumita de el pt ca si fibrele au rolul lor (constipatia e un cosmar de temut pt mine). Si tot mi-e lene sa spal blenderul... dar marele avantaj e ca introduc asa legume ieftine, putin apreciate ca atare dar atat de sanatoase.
    In rest, daca ai prea multe legume si fructe, incearca sa le conservi pe iarna. Dintre ideile care imi vin in minte: date pe razatoare, portionate si congelate; sau facut muraturi asortate, sau uscate la soare...

    ReplyDelete
  4. Eu am ceva probleme digestive si excesul de fibre imi irita intestinele, deci varianta suc e mai buna pentru mine desi in ultima perioada merg din ce in ce mai bine si cred ca o sa ma bag si la smoothie-uri cu fructe de padure congelate.

    Nu am multe legume, trebuie sa cumpar pentru sucuri si ca sa imi ajunga cateva zile imi trebuie o cantitate mare pe care nu stiu cum sa o depozitez.
    Asta ca sa nu merg zilnic pentru ca piata nu e la o aruncatura de bat ca in ro, trebuie sa iau masina si sa fac km ca sa ajung la piata si acum ca e infernal de cald incerc sa fac cat mai putine drumuri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nici eu nu am piata sub nas, ca in Ro, e nevoie sa iau 2 metrouri si un bus.
      Asa ca merg saptamanal si apoi pun legume si fructe in frigider (am 2 frigidere, unul mic al proprietarului si unul mare, al meu).

      E drept, corpul suporta f. bine legumele si fibrele - pt tine recomand storcatorul pt a aduce aportul maxim.

      Cat despre spalat, daca pui sita intr-un vas cu apa pt cateva minute, oare e mai usor? Am avut cu ani in urma un Mulinex unde stoceam morcov si mere, si dupa ce scuturam sita de exces (eu mancam pulpa) si apoi puneam in apa.

      Delete
  5. Eu am de ceva timp pe wishlist un blender dar aud tot felul de descurajari legate de spalarea blenderului...dar parca ideea unui suc bun tot e tentanta :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E bataie de cap cu spalatul dar merita..tu esti inca tinerica si tare frumusica/slabutica, nu ai inca ganduri de a mentine tineretea :)) dupa 30 ani incolo se schimba situatia si parca spalatul nu mai pare chiar asa o corvoada :))

      Delete
  6. Ai dreptate cu spalatul storcatorului si al tuturor masinariilor acestea. Dar la fel ai dreptate si cu beneficiile sucurilor! Felicitari pentru initiativa, sa te tina a la long!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! Sper sa ma tina a la long pentru ca de fiecare data remarc beneficiile in starea mea de bine.
      Plus, de sapt viitoare intra sotul in concediu si vreau sa il vitaminizez bine si pe el!

      Delete
  7. Eu nu am timp de treaba asta cu storcatorul decat in weekend, plec la servici de multe ori in graba :) Din fericire, se gasesc bunatati la producatorii locali, pe marginea drumului. Acum sunt pepeni si piersici si lubenite si in curand mult iubitele smochine isi vor face aparitia in meniu :) Plus strugurii fara samburi, cei din care se fac stafidele :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hm..te invidiez, aici nu gasesc bunatati :(( pepenii galbeni si verzi nu sunt buni..piersicile nu sunt dulci..abia astept smochinele, alea sunt foarte gustoase si strugurii locali sunt foarte buni, soi din ala vechi nehibridizat.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...